קרלוס סלים, האיש העשיר בעולם, רוכש חלק מחברת KPN

קרלוס סלים, המחזיק בחברת אמריקה מובייל, ספקית התקושרת הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, ופרת המזומנים המרכזית שלו, מתרחב גם לאירופה ורוכש 28% ממניות חברת הטלקום ההולנדית KPN תמורת 4.2 מיליארד דולר

קרלוס סלים, האיש העשיר בעולם, מתכוון להתרחב גם לאירופה. חברת הטלקום ההולנדיתKPN מתכוונת להיענות בחיוב להצעתה של חברת אמריקה מובייל, בשליטתו של סלים, לרכוש 28% ממניותיה תמורת 4.2 מיליארד דולר.

אמריקה מובייל, חברת הטלקום המקסיקנית וספקית התקשורת הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, מהווה פרת המזומנים המרכזית של קרלוס סלים, הנחשב לאיש העשיר בעולם. היא פועלת בכל רחבי אמריקה הלטינית ומחזיקה בשליטת חברות תקשורת רבות הפועלות שם.

"אנו סבורים כי זוהי הכרה בכך ש KPN נסחרת מתחת לשוויה הריאלי", אמרה מריסה דוצ'ינה, דוברת החברה. "ניהלנו שיחות לגבי שיתוף פעולה עם הקבוצה המקסיקנית (אמריקה מובייל) בכל הנוגע לרכישת חלק נכבד מהמניות שלנו".

חברת KPN היא ספקית התקשורת הגדולה ביותר בהולנד, ונקלעה לקשיים כלכליים חמורים בחודשים האחרונים בעקבות ניהול כושל. בנוסף לקשיים אלו, החברה נמצאת במקב צמוד של הרגולטורים במדינה מאחר ונטען כי היא הפרה מספר חוקים הנוגעים לתחרותיות בסקטור זה.

הונו של סלים נאמד ב-70 מיליארד דולר והוא נבחר השנה שוב לאיש העשיר בעולם ע"י המגאזין "פורבס". סלים קנה את תהילתו ע"י רכישה של חברות בעייתיות והשבחתן.