לשכת עוה"ד מחריפה את המאבק נגד הסגת גבול המקצוע

ועד מחוז ת"א בלשכה החליט להקים מינהלת פעולה נגד הסגת גבול המקצוע, והקצה לכך 200 אלף שקל כסכום ראשוני ■ בנוסף פנתה הלשכה ל-14 חברות ביטוח בדרישה כי יסרבו לקבל פניות של תובעים דרך המרכז של לבנת פורן

בצל המאבק שמנהלת לשכת עורכי הדין בלבנת פורן ובגופים דומים, בטענה כי אלה מבצעים פעולות משפטיות השמורות לעורכי דין בלבד - מרחיבה הלשכה את צעדיה במסגרת המאבק בהסגת מקצוע עריכת הדין.

ועד מחוז תל-אביב והמרכז של הלשכה החליט בישיבתו האחרונה להקים מינהלת פעולה נגד הסגת גבול מקצוע עריכת הדין, והקצה להקמת המינהלת 200 אלף שקל כסכום ראשוני.

לדברי הוועד, "ההחלטה על הקמת המינהלת נובעת מהתופעה ההולכת וגוברת של הסגת גבול מקצוע עריכת הדין בתחומים רבים, תוך הטעיית הציבור וביצוע עבירות פליליות".

מינהלת המחוז להגנה מפני הסגת המקצוע מתכוונת להפעיל חוקרים ועורכי דין, ותנקוט הליכים משפטיים נגד כל גוף שיימצא כי הוא פועל בניגוד להוראות החוק ומשיג את גבולות המקצוע.

לדברי יו"ר ועד המחוז, עו"ד אפרים נוה, "זהו עניין הנוגע לכל עורך דין החרד לכבוד מקצוע עריכת הדין ולאיכות השירות המשפטי הניתן לציבור. ועד המחוז ואני נחושים להיאבק עד חורמה בכל גוף המסיג את גבול המקצוע, בכל דרך העומדת לרשותנו: מאבקים משפטיים, פעילות תקשורתית לעדכון הציבור ותלונות פליליות במשטרת ישראל. נמשיך לפעול עד שתיפסק פעילותם הבלתי חוקית של גופים אלה".

בישיבת ועד המחוז הוסכם כי אם המוסדות הארציים של הלשכה יפעלו במהלך החודש הקרוב להקמת מינהלת ארצית למאבק בהקמתה מקצוע, תחבור אליה המינהלת המחוזית, כדי ששני הגופים לא יפעלו במקביל וללא תיאום.

פנייה לחברות הביטוח

בד-בבד, לשכת עורכי הדין פנתה בימים האחרונים ל-14 חברות ביטוח בדרישה כי יסרבו לקבל פניות של תובעים הנעשות באמצעות המרכז למימוש זכויות רפואיות שבהנהלת לבנת פורן.

הפנייה נשלחה בין היתר לחברות הביטוח הראל, מגדל, איילון, הפניקס וכלל, לאחר שלפני כחודש קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את תביעת הלשכה נגד פורן, ולאחר שראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, הנחה את הגורמים הרלוונטיים בלשכה ליישום ואכיפת הוראות פסק הדין.

בין היתר נאסר על פורן ועל המרכז שבראשו היא עומדת לייצג לקוחות בדרישה לתשלום פיצויים או להכרה בנזק בפני המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, רשויות המס וקצין התגמולים. ביצוע פסק הדין לגבי פעולות אלה עוכב עד ל-18 במאי, ולאחר מכן על המרכז לחדול מפעילות זו.

במכתב הלשכה לחברות הביטוח ציינו עורכי הדין אסף פוזנר ואתי ליבמן-עפאים כי "בנסיבות אלה נבקשך להנחות את הגורמים השונים בחברתך שלא לקבל פניות של המרכז וגופים דומים, החורגים מהקביעות האמורות ואשר מהווים פניות שלא כדין, ולא לשתף פעולה עם המרכז ומומחיו בנושאים המהווים הפרה של האמור בפסק הדין".

לדברי ברזילי, "הלשכה תמשיך ותעשה כל שיידרש על מנת ליישם ולאכוף את הוראות פסק דינו של בית המשפט. אני מצפה מהגברת פורן לעמוד בהוראות פסק הדין, כך גם מחברות הביטוח וגופי השיווק והפרסום, ואני מקווה כי הדבר אכן יעשה לטובת ציבור עורכי הדין ולטובת ציבור הלקוחות".