רכשה קרקע מאזורים ב-46 מ' ש' ומכרה בחזרה ב-74 מ' ש'

חברת י.ח.דימרי קנתה את הקרקע מאזורים לפני 3 שנים וכעת היא מוכרת אותה בחזרה ■ מדובר על רכישת זכויות במגרש שמיועד לבניית פרוייקט מגורים בשכונת עיר ימים בנתניה

חברת שיכון ופיתוח לישראל, חברה נכדה של חברת אזורים הנמצאת בשליטתו של הרשי פרידמן, רכשה מחברת י.ח. דימרי זכויות במגרש המיועד לבניית פרויקט מגורים בשכונת עיר ימים בנתניה תמורת כ-74 מיליון שקל.

החברה דיווחה לבורסה כי רכשה את הזכויות לבניית כ-107.5 יחידות דיור. על פי העסקה שנחתמה בין הצדדים תשלם הרוכשת את התמורה בשלושה מועדים שונים עד דצמבר 2012. עוד דיווחה החברה לבורסה כי בכוונתה לממן את העסקה באמצעות מימון עצמי ומימון בנקאי.

למעשה, הזכויות אותן רוכשת אזורים כעת, באמצעות החברה הנכדה, נמכרו על ידי אותה החברה בדיוק לי.ח. דמרי ב-2009, אז רכשה דימרי את הזכויות ל-107.5 יחידות דיור בעבור 46.5 מיליון שקל בלבד. כך עולה מהדו"ח הכספי השנתי של החברה. מדובר בהפרש של כ-28 מיליון שקל בשלוש שנים, מה שמעיד על עליית מחירי הקרקע בתקופה האמורה.

על פי הדיווח המקביל של חברת י.ח.דימרי על העסקה הנוכחית, היא צפויה לרשום רווח לפני מס בגובה 22.5 מיליון שקל בעקבות מכירת הקרקע. הרווח קטן יותר מההפרש בין המכירה והרכישה בשל עלויות מימון, מיסים וכד'.

נכון להיום מוחזקת הקרקע המדוברת על ידי שתי החברות יחד. לאחר השלמת העסקה תהיה חברת שיכון ופיתוח הבעלים המלא של הקרקע. על פי התב"ע התקפה למגרש ניתן להקים במקום פרויקט מגורים בן 215 דירות בשלושה בניינים.

לאחר השלמת העסקה בכוונת הרוכשת להתחיל ולקדם את הפרויקט בשנה הקרובה, זאת בכפוף לתנאי השוק. החברה מעריכה כי היקף המכירות הצפוי מהפרויקט עומד על כחצי מיליארד שקל.

מאזורים נמסר כי: "הפרויקט המתוכנן על-ידי האדריכל אילן פיבקו, יכלול 3 מגדלי מגורים. מי שעתיד לבנות את הפרויקט הוא הקבלן איציק תשובה".