ביה"ד ביטל את מינויו של ג'קי ואקים למנכ"ל מפעל הפיס

נקבע כי ועדת האיתור של הפיס תמליץ על 3 מועמדים חדשים לתפקיד המנכ"ל

ניצחון ליו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, בקרב המתמשך שלו עם שאר חברי הדירקטוריון בעניין מינוי המנכ"ל: היום (ד') בצהריים קבע שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, ד"ר יצחק לובוצקי, כי החלטת ועדת האיתור שהקים הדירקטוריון ולפיה גזבר עיריית חיפה, ג'קי ואקים ימונה לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס - בטלה.

דיין התנגד להחלטת ועדת האיתור בנימוק כי ואקים לא דיווח כמתחייב על חקירה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבה היה מעורב, ועל דוחות ביקורת שביקרו בעבר את התנהלותו. ההתנגדות של דיין בודדה אותו מול כל הדירקטוריון, שהתעקש על מינוי ואקים ופעל לשלילת זכות החתימה של היו"ר.

הדיון התקיים בעקבות עתירה שהגיש ואקים לפני שבוע וחצי באמצעות עו"ד נחום פיינברג לבית הדין האזורי לעבודה. בעתירה הוא דרש להורות ליו"ר דיין לאשר את המלצת ועדת האיתור ולמנותו למנכ"ל.

בפתח הדיון ביקש עו"ד פיינברג מהשופט לובוצקי לפסול עצמו מלדון בתיק בשל היכרותו האישית עם ד"ר אביעד הכהן שייעץ במהלך המשבר ליו"ר דיין.

בין לובוצקי להכהן יש היכרות מוקדמת במסגרת פעילותם המשותפת בבית-הספר למשפטים במכללת שערי משפט. השופט לובוצקי דחה את הבקשה.

במסגרת פשרה שהושגה בין הצדדים, ואושרה על-ידי השופט, סוכם כי ועדת האיתור תחדש את דיוניה בתוך כשבוע, ותבחר מבין 63 מועמדים ששמותיהם הונחו לפניה לפחות 3 מועמדים חדשים לתפקיד המנכ"ל.

הוועדה חויבה להזמין את ואקים ואת דיין להופיע בפניה למען ישטחו את טענותיהם. החלטת הוועדה, כך סוכם בתום הדיון היום בבית הדין, תימסר לא יאוחר מ-7 ביוני.

את חברי דירקטוריון הפיס ייצג בדיון עו"ד גדעון פישר, ואת דיין ייצג עו"ד אלי זהר. בתום הדיון אמר עו"ד זהר ל"גלובס": "אנחנו יוצאים מבית הדין בהרגשה טובה ומתרשמים שהדברים טופלו כהלכה. ועדת האיתור תצטרך לדון ולבדוק את העניין כולו מחדש".