אחרי העיתונאים: עובדי הרשות השנייה הצטרפו להסתדרות

‏‎‎העובדים התאגדו לאור כוונת הממשלה לאחד בין הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין - תוכנית שזכתה לכינוי "ברית המועצות"

בזמן שהעבודה המאורגנת בעולם הולכת ומצטמצמת, נמשכת המגמה ההפוכה בישראל ובתחום התקשורת בפרט: ההסתדרות הודיעה היום (ה') כי עובדי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הצטרפו לשורות הארגון והקימו ועד פעולה.

המשמעות היא שלא רק העובדים באמצעי התקשורת מתאגדים לאחרונה, אלא גם מי שמשמשים רגולטורים של חלקם. הבולטת בין חברי הוועד היא מיכל גרוס, ראש מחלקת חוזים, מכרזים והתקשרויות ברשות השנייה.

‏הרשות השנייה נחשבת לרגולטור הגדול ביותר בתחום השידורים ואחראית על ערוצי הטלוויזיה 2 ו-10, בצד כל תחנות הרדיו האזוריות. ברשות מועסקים כ-80 עובדים, שטוענים היום כי הצטרפו להסתדרות על מנת להבטיח את תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי, במיוחד לנוכח החשש כי "השינויים במפת התקשורת בישראל עלולים לאיים על ביטחונם התעסוקתי".

מאחורי המשפט המעורפל הזה עומדת הכוונה של הממשלה לאחד בין הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלוויין והרגולציה של רשות השידור - איחוד שזכה לכינוי "ברית המועצות".

‏‏הרעיון בדבר ברית המועצות מסתובב במסדרונות הכנסת כבר כמה שנים. מטרתו הוא כינוס של שתי המועצות המפקחות על הזכייניות בטלוויזיה. איחוד כזה, טוענים המצדדים ברעיון, יתיר את הסרבול ואת הבדלי המדיניות של הרגולטורים השונים, ייעל את המערכת ויחסוך כסף רב לציבור שמממן כיום שתי מועצות שעוסקות בנושאים דומים. ואולם, מיזוג בין כל גורמי הרגולציה צפוי להביא לכפל תפקידים שיצדיק פיטורי עובדים - ולכן עובדי הרשות השנייה התאגדו.

גרוס אמרה היום בעניין: "אנו קוראים להנהלה לשלב ידיים ולשבת יחדיו למשא-ומתן מיידי להסדרת תנאי העסקתנו וביטחוננו התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי". ‏‎‎‏