1,000 מיליונרים חדשים: פייסבוק מחלקת הטבות לעובדיה

הרשת החברתית חילקה כ-796 מיליון דולר במניות חסומות לעובדיה, והם יוכלו למכרן רק אחרי ההנפקה הצפויה ב-18 במאי ■ אם העובדים יחזיקו ביחידות ומחיר מניית פייסבוק ינסוק אחרי ההנפקה - השווי שלהן עשוי לזנק אף יותר

למעלה מ-1,000 מיליונרים חדשים: פייסבוק חילקה בשבוע שעבר כ-796 מיליון דולר במניות חסומות לעובדיה, והם יוכלו למכרן רק אחרי ההנפקה הצפויה ב-18 במאי. הרשת החברתית עידכנה אמש שוב את התשקיף שלה לקראת ההנפקה הצפויה בשבוע הבא, ועידכנה כי מדובר במענקים ובונוסים חדשים ולא כאלה שיחליפו את אלה שכבר חילקה לעובדיה.

נציין, כי לא מדובר במניות בפועל של הרשת החברתית. המניות החסומות, או restricted stock units - RSU, מקבלות תוקף רק לאחר אירוע מוסכם מראש (במקרה הזה ההנפקה) והשווי שלהן הוא בין 707 ל-884 מיליון דולר לפי מחיר המניה שפייסבוק תציע לציבור בהנפקה - בטווח שבין 28 ל-35 דולר. אם העובדים יבחרו להמשיך ולהחזיק ביחידות האלה לאחר ההנפקה, ומחיר מניית פייסבוק ינסוק - השווי שלהן עשוי לזנק אף יותר. במהלך הרבעון השני פייסבוק תקבע את השווי ההוגן של היחידות.

פייסבוק חילקה בשבוע שעבר כ-26 מיליון יחידות RSU. לא ברור כמה מניות כאלה חולקו לעובדים בסך הכל, כי פייסבוק לא מחויבת לדווח על פעילות כזו לפי חוקי ני"ע בארה"ב. ל-ב-RSU יש יתרון נוסף למחזיקים בהן - שלא כמו באופציות, העובדים לא יצטרכו לשלם מחיר בעת מימושן. החיסרון הוא שהן מוכרות כהכנסה רגילה שגוררת מס של עד 45%.

לפייסבוק קיימים נכון להיום יותר מ-900 מיליון משתמשים. היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB, והיום היא נכנסת ליומו השלישי של הרואד שואו בבוסטון לקראת ההנפקה. שיחת היום שם היא היעלמותו של המייסד מארק צוקרברג, שבולט בהיעדרותו מהאירוע החשוב.

פייסבוק דיווחה על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר ברבעון הראשון, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות.