אנליסט: "הציפיות מהנפקת פייסבוק פשוט גבוהות מדי"

מיטסו שימיזו, אנליסט ב-Iwai Cosmo: "הערכות השווי של החברה לא נראות לי זולות בכלל" ■ ב"רויטרס" מדווחים: ביקושי יתר מהמוסדיים להנפקה

"הציפיות מהנפקת פייסבוק הן פשוט גבוהות מדי", כך מעריך מיטסו שימיזו, אנליסט ב-Iwai Cosmo בטוקיו, לקראת ההנפקה הצפויה של החברה בנאסד"ק. "הערכות השווי של החברה לא נראות לי זולות בכלל", הוסיף.

שימיזו אומר הדברים על רקע ההנפקה הצפויה של פייסבוק - אשר לפי דיווחים ב"רויטרס" רושמת כבר ביקושי יתר, מספר ימים בלבד לאחר שהחלה ענקית הרשת החברתית לצאת ל"רוד-שואו" מתוקשר בארה"ב. ההנפקה המתוכננת ל-18 במאי.

לפי הדיווחים, למרות החששות מהיווצרותה של "בועה" סביב שוויה של פייסבוק ומספר סימנים מדאיגים באשר לנתוניה הכספיים, הגופים המוסדיים הביעו לבינתיים עניין רב במניות החברה - והביקוש למניות גדול יותר מההיצע הקיים.

לפייסבוק קיימים נכון להיום יותר מ-900 מיליון משתמשים. היא תונפק בבורסת נאסד"ק ותיסחר תחת הסימול FB, והיום היא נכנסת ליומו הרביעי של הרואד שואו לקראת ההנפקה. שיחת היום שם היא היעלמותו של המייסד מארק צוקרברג, שבולט בהיעדרותו מהאירוע החשוב.

פייסבוק דיווחה על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר ברבעון הראשון, זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, שנחשב לחזק יותר בשל עונת הקניות.