סין: הבנק המרכזי הוריד שוב את דרישת הלימות ההון

מדובר בהורדה השלישית תוך 6 חודשים ■ המהלך בא לאחר שבסוף השבוע פורסמו נתונים שהצביעו שקצב ההאטה בצמיחה של סין גבוה יותר מהתחזיות

הבנק המרכזי של סין הודיע היום על הפחתה נוספת בדרישות הלימות ההון של הבנקים הסינים זו הפעם השלישית ב-6 החודשים האחרונים, וזאת על רקע מספר נתונים שהתפרסמו במהלך סוף השבוע שהצביעו על כך שקצב הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מאט בקצב מהיר יותר מהצפי.

הבנק המרכזי הודיע על הפחתה של 50 נקודות בסיס בדרישות, כלומר ירידה של 0.5% לרמה של 20% מהרמה הקודמת שעמדה על 20.5%. על פי ההערכות המהלך הזה ישחרר כ-400 מיליארד יואן (כ-63.5 מיליארד דולר) לשווקים.

המהלך של הבנק הסיני בא על רקע העובדה שהבנקים בסין סיפקו בחודש אפריל הלוואות בהיקף של 681.8 מיליארד יואן (כ-108 מיליארד דולר), מתחת ליעד שקבע הבנק המרכזי הסיני שעמד על 800 מיליארד יואן, מה שהעלה תהיות לגבי מדיניות הזרמת הכספים של סין שתאפשר לה לשמור על יציבות מבחינה כלכלית.

ב-30 בנובמבר הודיע הבנק המרכזי הסיני על הורדה ראשונה מזה 3 שנים של דרישת הלימות ההון של הבנקים במדינה, שעמדה אז על אחוז שיא של 21.5%. ההורדה השנייה התבצעה בחודש פברואר השנה אז ירד האחוז ל-20.5%.