חציית קו אדום: אתר חרדי קרא "לחסל את ירון לונדון"

לאחר שבאתר "הצופר" הבינו כי מדובר בהסתה לרצח, שינו את הכותרת ל"לכווץ את קיומו של ירון לונדון" ■ "צריך לעשות את זה לפני שלונדון וחבריו יחסלו אותנו"

האתר החרדי "הצופר" קרא בכתבה שפורסמה ביום שישי האחרון "לחסל את ירון לונדון". לאחר זמן מה כנראה הבינו באתר החרדי כי מדובר בהסתה לרצח וכי הם חשופים לפלילים - ושינו את הכותרת ל"לכווץ את קיומו של ירון לונדון".

"חורים ברשת" עשה צילום מסך של הכותרת המקורית, וגם של זו ששונתה לאחר מכן.

ירון לונדון / מתוך אתר צופר
 ירון לונדון / מתוך אתר צופר

ירון לונדון / מתוך אתר צופר
 ירון לונדון / מתוך אתר צופר

ב"הצופר" טוענים כי הכתבה באה בעקבות טור דעה של לונדון שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ב-7 במאי, בו הוא קרא "לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית". באתר החרדי בחרו לפרש את הקריאה הזו כקריאה "להשמדה" של החרדים.

ב"הצופר" מציינים עוד כי לונדון כתב בטור שלו כי "התחזקותה של החרדיות היא ערובה להיחלשותה של החברה הישראלית עד לתבוסתה הגמורה, ולכן את המאמץ המחשבתי המוקדש לסוגיית הגיוס כדאי להקדיש לאתגר הגדול: 'כיווץ החרדיות'. האם לא הגיע השעה לומר את אשר על ליבנו? החרדיות מחנכת לטפילות ומטפחת עוני. היא החזקה שבסוכנויות הפצת הבורות, הדעות הקדומות ושאר ההבלים. היא אויבת המדעים, אטומה בפני האומנויות, בזה לשלטון העם, שונאת נשים ומנצלת אותן, היא מתעבת את האחר, בין הוא בן עם זר ובין אם בן עמנו".

באתר החרדי ממשיכים לטעון לרדיפה של התקשורת נגד המגזר. "כמו היטלר בזמנו שהשתמש בסיסמה 'היהודים הם אסוננו' תוך הצגתם כטפילים האחראים לכל חוליי החברה, כדי להכשיר את דעת הקהל להשמדתם הפיזית, משתמש הממסד כבר שנים אחרות בשקר על 'הפרזיטים החרדים שהם אסון המדינה' כדי להכשיר את דעת הקהל לצאת נגדם", נכתב בכתבה.

הכותב, שמואל קופר, טוען כי "לונדון בדבריו הוציא את המרצע מן השק וקרא להשמיד את החרדים פיזית, כמו שעשה היטלר. בדיוק כשם שאת היטלר היה צריך לחסל לפני שחיסל את היהודים - כך צריך לעשות לכל מי שמכשיר את דעת הקהל להשמיד יהודים חרדים תחת אותה סיסמה של היטלר".

"צריך לכווץ את קיומו של ירון לונדון לפני שהוא וחבריו יחסלו אותנו, ומוטב - לא, צריך - שעה אחת קודם", לדברי האתר החרדי.

בתחתית הכתבה "בהצופר" צירפו תמונות של גיליון "דר שטירמר", ביטאון המפלגה הנאצית בגרמניה, וטענו כי "הממסד והתקשורת במדינת 'ישראל' רק שינו את 'היהודים' ל'חרדים'. השאר נותר בדיוק אותו דבר: הצגת החרדים כסיבה האולטימטיבית לחוליי המדינה. ירון לונדון עשה עתה את הצעד הנוסף כאשר הוא קורא מפורשות להשמידם פיזית".