מגה גבתה מחירים גבוהים מהנקוב - תיקנס ב-130 אלף שקל

בנוסף הטיל ביהמ"ש על הרשת התחייבות בסך 50 אלף שקל להימנע ב-3 השנים הקרובות מהטעיית צרכנים דומה

ניצחון קטן לצרכן המרומה: קנס של 130 אלף שקל הוטל על רשת מגה של הרבוע הכחול בעקבות גביית מחירים גבוהים מהמחיר הנקוב על המדף.

שופטת בית משפט השלום בפתח-תקווה, ניצה מימון-שעשוע, הטילה בנוסף על הרשת התחייבות בסך 50 אלף שקל להימנע ב-3 השנים הקרובות מהטעיית צרכנים דומה.

לידתו של כתב האישום, שהגיש משרד התמ"ת באמצעות עו"ד טלי קינן, בתלונות צרכנים על הטעיות במחיר וגבייה לא בהתאם למחיר הנקוב בסניפים שונים של הרשת. בעקבות התלונות ביצעו מבקרי התמ"ת בדיקות חוזרות בסניפים ואיתרו הטעיות בסניפי מגה בעיר ברחוב אחימאיר ברמת-אביב, מגה בעיר בקניון בקריית אונו, מגה בעיר תל-ברוך בתל-אביב ומגה בול ברחוב מנור בחולון.

בעקבות ההכרעה אומרת עו"ד קינן כי "החלטת בית המשפט היא כלי מרתיע כנגד עבריינים בתחום, אולם לא פחות חשוב שציבור הצרכנים יהיה מודע לכך. הצרכן סומך על הרשת השיווק שהחשבון ייצא מדויק, ומכאן החשיבות הרבה של האכיפה שמבצע משרד התמ"ת בנושא".

הממונה על מחוז תל-אביב והמרכז במשרד התמ"ת, ציפי שיינקמן, מוסיפה כי "המחוז ימשיך לבצע אכיפה נרחבת ומעמיקה ביישובי המרחב המחוזי. מבקרי יחידת סחר הפנים והצרכנות של המחוז עורכים מבצעי אכיפה מקיפים וימשיכו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כנגד מפרי החוק, למניעת הישנות מקרים מסוג זה של הטעיית הצרכן".