סלט יווני: מועמד השמאל דחה הצעה להצטרף לקואליציה

מפלגת השמאל הקיצונית סיריזה דחתה הצעה נוספת להקמת ממשלת אחדות ■ כעת, צפוי הנשיא להכריז בקרוב על בחירות נוספות, עניין שמגביר את חששם של המשקיעים וקובעי המדיניות באירופה לגבי עתידה הכלכלי של יוון

סיריזה, מפלגת השמאל הקיצונית ביוון דחתה היום (א') הצעה להצטרף לממשלת אחדות לאומית שבה יהיו חברות גם מפלגות התומכות בתוכניות הצנע.

"הם לא מחפשים שיותף פעולה עם סיריזה, הם מבקשים מאיתנו להיות שותפים לפשע שלהם ולכן סירבנו להצעה להקים ממשלת אחדות", אמר מנהיג מפלגת הסיריזה אלקסיי טסיפירס, בצאתו מפגישה משולשת עם שתי המפלגות הגדולות בנערכה במשכנו של הנשיא היווני.

כאמור, הניסיון להקים ממשלת אחדות, הוא הניסיון האחרון להקים קואליציה ולהימנע מבחירות נוספות. הכישלון להקים ממשלת אחדות היה צפוי, זאת מאחר שמרבית המפלגות חלוקות בדעתם לגבי תוכניות הצנע והרופרמות שעליהם התחייבה יוון כתנאי לקבלת חבילת החילוץ.

בסוף השבוע, ניסו מנהיגי שלושת המפלגות הגדולות ביוון, וביניהם שר האוצר היווני לשעבר איוונגילוס ווניזילוס, מנהיגה של אחת ממפלגות השמאל הגדולות, להרכיב קואליציה רחבה ככל האפשר שתוכל לשרוד לתצקופה ארוכה. בסוף השבוע, גם ווניזלוס נכשל ונאלץ להחזיר את המנדט שניתן לו לנשיא המדינה קארולוס פאפוליאס.

כעת, צפוי הנשיא להכריז בקרוב על עריכת בחירות חדשות, עניין שמעורר מחדש את חששות המשקיעים לגבי יכולתה של המדינה מוכת החובות להוציא לפועל את הרפורמות ותוכניות הצנע אליהם היא התחייבה.