רשות השידור התייעצה עם מפקדי גל"צ כיצד לפקח על התחנה

זאת לאחר שבמסגרת חוק רשות השידור החדש הותר כנו הסעיף הקובע כי מליאת רשות השידור תהיה אחראית לפקח על השידורים הלא צבאיים של גלי צה"ל

רשות השידור ערכה היום (א') התייעצות עם מפקדי גלי צה"ל בעבר ובהווה לגבי אופן הפיקוח של המליאה על שידורי גלי צה"ל. זאת לאחר שבמסגרת חוק רשות השידור החדש שנחקק באחרונה, התירו חברי הכנסת על כנו את הסעיף הקובע כי מליאת רשות השידור תהיה אחראית לפקח על השידורים הלא צבאיים של גלי צה"ל.

מאחר שגם הוועדה שמינה שר הביטחון אהוד ברק המליצה להשאיר את המצב החוקי של הפיקוח על השידורים הלא צבאיים של גלי צה"ל תחת פיקוחה של רשות השידור, יזמו יו"ר הרשות, אמיר גילת, ויו"ר ועדת גלי צה"ל במליאה, גאולה אבידן, יום עיון שנועד לגבש את הדרכים שבהן תפקח המליאה על גלי צה"ל.

ביום העיון השתתפו מפקדי גלי צה"ל לשעבר - אבי בניהו, יצחק טוניק, אפרים לפיד ורון בן-ישי - וכן המפקד הנוכחי, ירון דקל. החמישה התבקשו לחוות את דעתם על האופן שבו ראוי שמליאת רשות השידור תפקח על השידורים הלא צבאיים של התחנה. כל המפקדים הדגישו כי אסור שהפיקוח יפגע בעצמאותה של גלי צה"ל.

ועדת גלי צה"ל תמשיך את דיוניה בנושא, כשבשלב הבא יקדם הועד המנהל של הרשות את התקנת כללי הפיקוח על גלי צה"ל. עד אז תמשיך הועדה בהידברות עם מפקד גלי צה"ל וראשי התחנה, וכן ישמעו מהם סקירות על לוחות השידורים של התחנה.

"מליאת רשות השידור מנסה למצוא את הדרך המיטבית לבצע את המשימה והאחריות שהוטלו עליה בחוק: לפקח על השידורים הלא צבאיים של גלי צה"ל, ואנו עושים זאת תוך התייעצויות עם מפקדי התחנה בעבר ובהווה", אמר יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת.