ראובני-פרידן זכה במכרז על תקציב הפרסום של רכבת ישראל

בשלב הגמר התמודדו על התקציב גם אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי ■ ב-2011 עמד התקציב על 4.9 מיליון דולר במחירי מחירון

‎‎ראובני-פרידן זכה במכרז על תקציב הפרסום של רכבת ישראל. בשלב הגמר התמודדו על התקציב גם משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי.

התקציב, שטופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום זרמון-גולדמן (שהשותפות בו התפרקה לאחרונה), מוערך ב-10-15 מיליון שקל במחירים ריאליים.

זרמון-גולדמן טיפל בתקציב מאז 2007. המשרד זכה בתקציב מאחר שהיה מתמודד יחיד במכרז, זאת לאחר שאף אחד מ-13 משרדי הפרסום שהוזמנו להשתתף במכרז על תקציב הקריאייטיב לא הסכים להשתתף בו, בשל מה שהוגדר אז כ"תנאים מסחריים לא כדאיים".

גם הפעם לא נרשמה נהירה גדולה להתמודדות על התקציב, שנתפס כ"תקציב פוליטי", זאת למרות שהתנאים במכרז השאירו את הזירה פתוחה כמעט לכל משרדי הפרסום, מאחר שנדרש היקף תקציבי פרסום שנתי של 25 מיליון שקל בלבד. עם זאת, נדרשת ערבות כספית למכרז בסך של 100 אלף שקל.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של הרכבת עבר תנודות בשנים האחרונות. ב-2011 עמד התקציב על 4.9 מיליון דולר, ב-2010 על 9.5 מיליון דולר, וב-2009 על 2.2 מיליון דולר במחירי מחירון.

פרט לאדלר-חומסקי, גיתם ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי, השתתף גם יורו ישראל בשלב הראשון של מכרז הפרסום.