תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

יואב ברוק: "בהשוואה לבייג'ין, הביקוש לכרטיסים חסר תקדים"

השחיין האולימפי לשעבר מספר כיצד נערך המערך השיווקי באיסתא ספורט להבאת מקסימום ישראלים לאולימפיאדת לונדון 2012

לונדון 2012, אולימפיאדה, משחקים אולימפיים / צלם: רויטרס
לונדון 2012, אולימפיאדה, משחקים אולימפיים / צלם: רויטרס

יואב ברוק, השחיין אולימפי לשעבר (ברצלונה, אטלנטה וסידני), הוא מנכ"ל ובעלים משותף של איסתא ספורט, הנציגה הרשמית של אולימפיאדת לונדון 2012 בישראל . את פרויקט האולימפיאדה מנהל ברוק בעצמו בשנים האחרונות, לונדון 2012 הוא פרויקט חייו.

אחד המהלכים הראשונים שהוביל היה הוזלת חבילות התיור שנמכרו לציבור מטעם הוועדה המארגנת של האולימפיאדה. "מייד כשהתחלנו" מספר ברוק, "ראינו שהוועדה מציעה לציבור חבילות יקרות מאד. 5400 פאונד (33 אלף שקל), עבור כרטיס אחד לריצת גמר ה-100 מטר, כשהכרטיס הוא רק חלק מחבילה ששוויה הכללי יכול להגיע לרבע מיליון פאונד. כרטיס לטקס הפתיחה למשל הוצע למכירה ב-14 אלף פאונד (86 אלף שקל). אז נכון שיש אנשים שכסף אצלם הוא לא הבעיה, אבל גם למיליארדרים יש גבול לפעמים, בעיקר עקרוני".

לפיכך התארגנו ברוק וצוות לונדון באיסתא ספורט לבניית חבילות שפויות ומתאימות יותר לקהל הישראלי, המושתתות על "תפירה אישית". "חשוב לי מאד להיות הוגן כלפי הלקוחות שלי", אומר ברוק. "המטרה הייתה לאפשר לישראלים להיות באותם אירועי שיא אבל במחיר נורמלי. אפשר למשל להיות ביציע רחוק למעלה, ולא ליד המסלול למטה, וכך לשלם פחות".

האצטדיון האולימפי בלונדון, אולימפיאדה 2012 / צילום: רויטרס
 האצטדיון האולימפי בלונדון, אולימפיאדה 2012 / צילום: רויטרס

למעשה, כל מי שמבקש לצפות במשחקים האולימפיים השנה יכול לבחור לעצמו חבילה תואמת, כמעט בכל מחיר. החל מצעירים שמסודרים איכשהו עם לינה בלונדון אצל משפחה או חברים, ורוצים לרכוש כרטיסים בלבד לאירועים נבחרים; דרך חבילות מדף עם מחיר קבוע ומספר ומגוון אירועים לפי בחירתך; ועד חבילות פרימיום יוקרתיות הכוללות איסוף VIP שדה התעופה, כרטיסים לאירועים המבוקשים ביותר והוספיטליטי (אירוח במקום).

"השקנו את פרויקט לונדון 2012 בחבילה המתחילה מ-2012 פאונד (12,400 שקל בקירוב), מעין טייק-אוף גימיקי על השנה האזרחית", מספר עדו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט. חבילה זו כוללת טיסה ל-4 ימים, 6 אירועי ספורט ואירוח בבית-מלון מרכזי בלונדון.

בנוסף לחבילות האולימפיאדה הבסיסיות, יש גם קהל לקוחות אמיד אשר מבקש לטוס לטקס הפתיחה ולאירועי שיא נוספים. "על היצע של 80,000 מקומות בלבד באצטדיון האולימפי של לונדון, יש ביקוש של מיליוני אנשים בעולם המבקשים להיות שם כשזה קורה!" מציין ווג.

חבילות הפרימיום המשווקות באיסתא ספורט הכוללת את טקס הפתיחה ועוד אירועי שיא נוספים. כוללות איסוף VIP פרטי משדה-התעופה בלונדון אל המלון פלוס נציג של איסתא צמוד בלונדון. לאחר טקס הפתיחה ביום הראשון, הוא בוחר לעצמו שני אירועי ספורט בנוסף למוקדמות כדורסל הגברים, ולמוקדמות כדורעף החופים שכבר משוריינים לו. והמחיר? 8900 פאונד לאדם (כמעט 55 אלף שקל), בחדר זוגי, או 9350 פאונד לאדם בחדר יחיד (כמעט 60 אלף שקל).

לונדון 2012, אולימפיאדה, משחקים אולימפיים / צלם: רויטרס
 לונדון 2012, אולימפיאדה, משחקים אולימפיים / צלם: רויטרס

"בנוסף לחבילות אותן אנו משווקים כמוצרי מדף, עם התקדמות הפרויקט זיהינו את הצורך של הקהל הישראלי לרכוש כרטיסים בלבד לאירועים. לישראלים רבים יש משפחה ומכרים בלונדון, ורצינו לאפשר ללקוחות אלה ליהנות מחסכון משמעותי זה בעלות החבילה. לאחר מחשבה החלטנו להשיק גם חבילות המכילות כרטיסים בלבד לאירועים השונים", מוסיף ווג.

חבילת כרטיסים בסיסית נמכרת בשווי של 599 פאונד (3700 שקל בקירוב) וכוללת 7 אירועים שונים לבחירה: כדורעף גברים סיבוב מוקדם (2 משחקים), כדורסל גברים, סיבוב מוקדם (2 משחקים), מוקדמות אתלטיקה (הצגת בוקר), כדורעף חופים סיבוב מוקדם (4 משחקים) גברים/נשים, קפיצות למים, ג''ודו- עד רבע גמר, הרמת משקולות/ שחייה צורנית/ אגרוף.

אנגליה לונדון שוטרים משטרה ביג בן / צלם: רויטרס
 אנגליה לונדון שוטרים משטרה ביג בן / צלם: רויטרס

חבילה בשווי 3000 פאונד (18,500 שקל בקירוב), כוללת 8 אירועים, אבל איזה אירועים!: גמר אתלטיקה כולל גמר 100 מ' גברים, חצי גמר טניס גברים, גמר כדורעף חופים נשים, גמר התעמלות קרקע אישי/ קבוצתי, מוקדמות שחייה, גמר כדורגל גברים, התעמלות אמנותית אישי סיבוב מוקדם, וחצי גמר כדורסל גברים.

"הפרמטר המשמעותי הוא קטגוריות המחיר של הכרטיסים והאירועים הנצפים ביותר", מוסיף ברוק. "הכול נע סביב היצע וביקוש. מעבר לתחרויות שאפשר לדעת מראש את מידת האטרקטיביות שלהם, כמו מקצי הגמר של השחייה והאתלטיקה, האירוע המבוקש ביותר עד עתה בלונדון הוא דווקא מירוץ האופניים בוולדרום. מדוע? כי הרוכב הבריטי כריס הוי, שנחשב לרוכב המצליח ביותר של האולימפיאדות, מועמד חזק לזהב. הבריטים בטירוף ואי-אפשר להשיג כרטיסים לתחרות הזאת. אבל לשמחתי, את הישראלים זה פחות מעניין".

האולימפיאדה/ צלם: רויטרס
 האולימפיאדה/ צלם: רויטרס

- מה לוקחים הישראלים?

"יש ביקושים חסרי תקדים לטקס הפתיחה והסיום. גמר ה-100 מטר כמובן. בעקבות המדליה של אריק זאבי באליפות אירופה האחרונה, התרבו הביקושים לראות אותו. גם אלכס שטילוב מאד פופולרי. 80 אחוז מרוכשי החבילות מכניסים גם תחרויות השחייה, כדורסל - נבחרת ארה"ב, בית חצאי הגמר והגמר וטניס. הרבה ישראלים רוצים גם סיף, כדורעף כדוריד, הרמת משקלות - סוג של ענפי ספורט שלא רואים הרבה בארץ ויש כאן הזדמנות לראות את הרמה הגבוהה ביותר. נשים מאד אוהבות קפיצות למים שחיה צורנית, התעמלות אמנותית".

- עד כמה אתה מרוצה מקצב המכירות עד עכשיו?

"לא נתקלתי עד עכשיו בשום אירוע שהיה לו כזה ביקוש. אם אני משווה את קצב המכירה לאולימפיאדת בייג'ין, זה חסר תקדים. ראשית, ברמת הביקוש, אין יום שלא מגיעות בקשות, אפילו בקשות חריגות וגם מצד אנשים מפורסמים. לקוח אחד למשל, קנה מאיתנו חבילה בשווי 106 אלף פאונד עבור 10 או 12 אירועים (למעלה מחצי מיליון שקל - א.פ). ככה, בלי טיסות ובלי-מלון. אבל גם מה שנמכר עד עכשיו, שבר את כל השיאים. אסור לשכוח שאנחנו עובדים על האולימפיאדה הזאת כבר כמה שנים והשקענו הרבה מאד כסף. האם זה כמו שציפיתי? אפילו קצת יותר...".