מרקל מרגיעה: "אנו נחושים לשמור על כלכלת יוון בגוש האירו"

(עדכון) - צמד המנהיגים החזקים באירופה, מרקל ונשיא צרפת הולנד, מוכנים לשקול צעדים נוספים - כל עוד אזרחי יוון יגלו מחויבות לצעדי הצנע הנדרשים לטובת הישארותה בגוש האירו

צמד המנהיגים החזקים באירופה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד, הבהירו כי ישקלו צעדים לעידוד הצמיחה בכלכלת יוון - כל עוד הבוחרים במדינה יגלו מחויבות לצעדי הצנע אשר נדרשים לטובת הישארותה של יוון בגוש האירו.

מרקל התראיינה לאחר פגישת השניים ל-CNBC, והבהירה: "אני רוצה שיוון תישאר בגוש האירו. רוב האזרחים ביוון רוצים בכך גם. נעשה כל שאנו יכולים בכדי לסייע ליוון, הצמיחה ותוכניות הצנע צריכות להיות שלובות זו בזו".

תזמון המסרים מכיוון מרקל והולנד אינו מקרי. יוון הולכת לבחירות נוספות, לאחר שמנהיגי המדינה לא הצליחו לכונן ממשלה יציבה אחרי הבחירות האחרונות לפרלמנט, לפני כשבועיים, אשר תוכל להוביל מדיניות פיסקאלית אחראית במדינה לאור משבר החובות הפוקד אותה (יוון מחזיקה בחובות פנימיים וחיצוניים בהיקף כולל של 350 מיליארד אירו).

לפי הודעת השניים, השניים "ישקלו" צעדים לעידוד הצמיחה, כאשר האיחוד האירופי צפוי גם הוא "לפנות לממשלת יוון בהצעות" - כך לדברי מרקל. "יוון יכולה להישאר בגוש האירו", אמרה, "ואזרחי יוון צריכים להצביע על כך בבחירות".

אתמול דווח כי אזרחי יוון משכו אתמול 700 מיליון אירו מהבנקים. הדבר מעלה חשש ליציבות המערכת הפיננסית ביוון על רקע הכישלון להקים ממשלה וההליכה לבחירות נוספות ב-10 או ב-17 ביוני. (לסיפור המלא)

"אכבד את בחירתם של אזרחי יוון - תהיה אשר תהיה", אמר הולנד. "אולם יש לי אחריות לאותת ליוון. אני רואה את הסבל והאתגרים שאזרחי יוון עומדים מולם. היוונים צריכים לדעת שאני נסייע להם בצמיחה, כדי לאפשר להם להישאר בגוש האירו".