בקשה לתביעה ייצוגית נגד כלל ביטוח בסך 660 מיליון שקל

התובעים טוענים כי החברה, יחד עם 3 קופות-חולים, מסרבת לבטח אותם בביטוח סיעודי ■ דורשים לאשר את התביעה כייצוגית בשם כלל בעלי המוגבלויות אשר היו לקוחות של המשיבות אך המשיבות ביטלו את חוזה הביטוח הסיעודי עימם

קבוצת IDB הודיעה היום (ד') כי הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך 660 מיליון שקל נגד כלל ביטוח, המוחזקת על-ידה. התובעים טוענים כי החברה, יחד עם 3 קופות-חולים, מסרבת לבטח אותם בביטוח סיעודי (או לחילופין קובעות תנאים בלתי אפשריים עבורם), ובזאת פוגעות בזכותם של חברי הקבוצה לשוויון ולכבוד.

התביעה והבקשה הוגשו כנגד כלל בריאות, שהיא המבטחת בפוליסה הקולקטיבית לחברי מכבי שירותי בריאות ובפוליסה הקולקטיבית לחברי קופת-חולים לאומית, וכן כנגד כלל ביטוח, שכן לטענת המבקשים, האדם הסביר אינו רואה שוני בין שתי החברות הללו, אלא מסווגן כגוף אחד ואיננו יכול לדעת כי מדובר בישויות נפרדות.

התובעים דורשים לאשר את התביעה כייצוגית בשם כלל בעלי המוגבלויות שהיו לקוחות של המשיבות אך המשיבות ביטלו את חוזה הביטוח הסיעודי עימם, וכן כלל בעלי המוגבלויות שביקשו להיות מבוטחים בביטוח סיעודי אך המשיבות סירבו לבטחם, וכלל בעלי המוגבלויות אשר רצו להיות מבוטחים בביטוח סיעודי אך לא פנו למשיבות מתוך ידיעה שהללו יסרבו לבטחם.

התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את המשיבות לפצות את כלל חברי הקבוצה על הנזק שנגרם להם, הן על-ידי הפרת חוק השוויון והן על-ידי פגיעה בכבודם ובערך השוויון, בסכום העומד על כ-660 מיליון שקל.