הרשות השנייה נגד הקרן החדשה לישראל: "התנהלותכם חמורה"

מנכ"לית הרשות השנייה, איילת מצגר, שלחה מכתב זועם למנכ"לית הקרן החדשה לישראל, רחל ליאל, בתגובה לאלפי המיילים שנשלחו בעידוד הקרן לחברי מועצת הרשות השנייה, על רקע פרשת הדרת הנשים בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה"

הרשות השנייה נגד הקרן החדשה לישראל: מנכ"לית הרשות השנייה, איילת מצגר, שלחה הבוקר (ה') מכתב זועם למנכ"לית הקרן החדשה לישראל, רחל ליאל, בתגובה לאלפי המיילים שנשלחו בעידוד הקרן לתיבות הדואר האלקטרוניות האישיות של חברי מועצת הרשות.

כפי שפורסם אתמול (ד') לראשונה ב"גלובס", אלפי יהודים אמריקנים שלחו שלשום (ג') מיילים לחברי מועצת הרשות השנייה, במחאה על ההחלטה לאפשר את הגבלת השעות שבהן מותר לנשים לעלות לשידור בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה".

בעקבות הפרסום התנצלה מנכ"לית הקרן, רחל ליאל, בפני חלק מחברי המועצה וכן בפני המנכ"לית מצגר. ואולם, תגובת הקרן ל"גלובס" אתמול הביאה לזעם בתוך המועצה.

"חברי מועצת הרשות השנייה נושאים באחריות ציבורית מלאה להחלטות בדבר שידורי הרדיו האזורי בישראל. הפנייה אליהם לגיטימית לחלוטין", נכתב בתגובה אתמול.

בתגובה כתבה היום מצגר לליאל כי "אף שבמהלך שיחתי עמך אתמול התנצלת על ההתנהלות האמורה וטענת כי הדבר נבע מתקלה, דברים אלה לא באו לידי ביטוי באף אחד מהפרסומים שהיו בנושא בעיתונות הכתובה ובאינטרנט... לאור האמור אני מוצאת לנכון לציין כי הרשות רואה התנהלות זו של הקרן בחומרה. בעוד אנו מושיטים ידנו לקיומו של דיון ציבורי ער ובו מכובדים כללי המשחק הנהוגים, אין זה המקרה כאן כלל ועיקר".

בתחילת החודש שעבר החליטה המועצה להוריד את מכסת השעות שבהן מותר לנשים לעלות לשידור ב"קול ברמה" מ-6 ל-4 שעות. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", על חודו של קולו של יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, שהשתמש בזכות ההצבעה הכפולה השמורה לו, הועברה ההחלטה להקטין את שעות השידור. הצבעתו של אבישר גרמה לכעס מצד חברי מועצה, שדרשו דיון חוזר.