פטרוכימיים במו"מ למכירת אבגול בפרמיה של 25%

במו"מ למכירת החזקותיה (כ-23%) ביצרנית הבדים למשקיעים זרים בעסקה לפי של 1.1 מיליארד ש' ■ באחרונה נוהלו מגעים למכירת החברה לקרן בלאקסטון

חברת פטרוכימיים , שבשליטת דייויד פדרמן, יעקב גוטשנטיין ואלכס פסל, ממשיכה לחפש פתרונות תזרימיים לחובות האג"ח שלה, באמצעות מכירת החזקותיה ביצרנית הבדים אבגול (כ-23%) ואופציית פנטום ל-21% נוספים ממניות חברת הבדים.

חודשיים לאחר שאישרה כי היא מנהלת מגעים ראשוניים למכירה או מיזוג של אבגול עם חברה בבעלות קרן ההשקעות הפרטית בלקסטון, נודע ל"גלובס" כי על הפרק עומדת עסקה חדשה, הפעם מול קבוצת משקיעים זרים, לפי שווי הגבוה בכ-25% ממחיר השוק של אבגול. לפי שעה מדובר במגעים, ואין ודאות שיבשילו לכדי עסקה. בפטרוכימיים בחרו שלא להגיב לידיעה.

על פי הערכות בשוק, קונסורציום המשקיעים הזרים מקדם עסקה לרכישת מניות אבגול בעסקה שהיקפה הכולל כ-145 מיליון דולר (כ-555 מיליון שקל), ממנה תשלום מזומן בהיקף של כ-95 מיליון דולר, והיתר בלקיחת חוב. בניכוי הוצאת בגין העסקה, היא משקפת לאבגול שווי של כ-1.1 מיליארד שקל, כאמור גבוה בכ-25% משווי הבורסה.

מזומנים במהירות גבוהה

בדוח תשקיף שפרסמה אבגול ב-7 במאי השנה, היא ציינה כי "למיטב ידיעת החברה בעת האחרונה, חלק מבעלי מניותיה ניהלו ומנהלים מגעים ראשוניים עם מספר גופים, אשר לא הבשילו בשלב זה לכדי מו"מ על פרטי עסקה, ואין כל ודאות כי המגעים האמורים יבשילו לכדי עסקה". הפטרוכימיים מהווה חלק מדבוקת השליטה באבגול, לצד משפחת גולדווסר.

לאחרונה אישרה כאמור אבגול אפשרות השקעה של קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית בלקסטון בחברה. ככל הידוע עסקה זו טרם נמוגה, אך נראה שבשל סוגיות של הגבלים עסקיים יעבור זמן עד שתוכל להסתיים. כך, בפטרוכימיים מקדמים מהלך חלופי שיניב לה מזומנים במהירות גבוהה יותר.

פטרוכימיים, השותפה עם החברה לישראל לשליטה בבזן, פועלת זה כמה חודשים לחיזוק מצבה הפיננסי. במסגרת זו חתמה על הסכם לגיוס 120 מיליון שקל מקרן המנוף בראשית. נוסף לכך, החברה מקדמת זה זמן מהלכים הנוגעים גם להחזקותיה באבגול, וזאת במטרה לחפות על אובדן ההכנסות מדיבידנדים מבזן (לפי ההערכות, בזן תחזור לחלק דיבידנד רק בשנת 2013).

היקף חובותיה של פטרוכימיים עומד על יותר מ-1.95 מיליארד שקל, ויותר מ-1.6 מיליארד שקל מהם הם חוב למחזיקי האג"ח שהנפיקה, הנסחרות בתשואה של 37%.

אבגול, המנוהלת בידי שלמה לירן, מייצרת ומספקת בדים לא ארוגים בעיקר לשימושי היגיינה המיועדים לחיתולי תינוקות ומבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ועוד. החברה נמצאת בשליטת הפטרוכימיים (23.7%). בשנת 2011 צמח הרווח הנקי של אבגול ב-17.5% לשיא של 24.7 מיליון דולר.