פיץ': 29 בנקים מובילים יזדקקו ל-556 מיליארד דולר

סוכנות הדירוג פיץ' ערכה מחקר ומצאה כי 29 בנקים מובילים יזדקקו לסכום של 566 מיליארד דולר כדי שיוכלו לעמוד בתקנות הרגולציה החדשות, המחייבות אותם להגדיל את יחס הלימות ההון

מחקר חדש שפרסמה סוכנות הדירוג פיץ', מראה כי 29 בנקים מובילים בעולם יזדקקו עצום של 556 מיליארד דולר, כדי שיוכלו לעמוד בתקנות הרגלוציה החדשות, לפיהן הבנקים יהיו חייבים להגדיל את רזרבת ההון שלהם.

לפי המחקר, הבנקים הגדולים יהיו חייבים להעלות את העמלות שהם גובים מהלקוחות ולחתוך את ההשקעות שהם מבצעים, זאת כדי לגייס את הסכום העצום.

כאמור, לפי תקנות הרגולציה החדשות שנקבעו הן באירופה והן בארה"ב, הבנקים יהיו חייבים לעמוד ביחס הלימות הון של 9.5% לכל היותר עד 2019. ברשימת הבנקים הגדולים שציינה פיץ' נמצאים בין היתר בנק ההשקעות ברקליס, דויטשה בנק, גולדמן סאקס , ג'י.פי מורגן , UBS ו-HSBC .

לפי המחקר שערכה פיץ', שווים של 29 הבנקים נאמד בכ-47 טריליון דולר אך דווי זה לא יספיק להם כדי לעמוד בתקנות הרגולציה החדשות והם יזדקקו לעוד 566 מיליארד דולר כד לעמוד ביחס הליבה, שעומד סביב ה-10%, כדי שיוכלו לעמוד בתקנות הבינלאומיות של באזל-3 .

"סביר להניח שהבנקים יינקטו במספר אסטרטגיות כדי לעמוד בדרישות החדשות, כמו למשל, הפחתת הסיכונים העתידיים שלהם והפחתת תחזיות הרווח", אומרים בפיץ'.