עקב הירידות בשווקים: כמה הפסידו השבוע עשירי העולם?

החששות מאירופה, ובעיקר מיוון, גרמו לעשירי תבל להפסיד כ-33 מיליארד דולר השבוע ■ האיש העשיר ביותר בעולם הפסיד קצת יותר מ-4 מיליארד דולר בשבוע החולף

האנשים העשירים ביותר בעולם הפסידו השבוע 32.8 מיליארד דולר כתוצאה מהירידות החדות שנרשמו במדד ה-S&P500 וזאת בעיקר עקב החששות מהמשבר באירופי ומהאפשרות שיוון תיאלץ לפרוש מגוש האירו ומהאיחוד האירופי בכלל מה שעלול ליצור אפקט דומינו שיפגע במדינות נוספות באירופה.

האיש העשיר ביותר בעולם, איל המדיה המקסיקני ממוצא לבנוני קרלוס סלים, היה המפסיד הגדול ביותר בשבוע הנוכחי עם הפסד של 4.1 מיליארד דולר וזאת בעקבות ירידה של 4.38% במחיר מניית חברת התקשורת שבבעלותו America Movil SAB. אבל לא צריך לרחם יותר מדי על סלים שכן הוא עדיין האיש העשיר ביותר בעולם עם הון מוערך של 65.5 מיליארד דולר.

מייסד ומנכ"ל חברת פייסבוק מארק צוקרברג עלה אתמול למקום ה-26 ברשימת עשירי העולם וזאת לאחר ההנפקה של פייסבוק במהלכה הצליחה החברה לגייס 16 מיליארד דולר למרות שהמנייה של החברה לא ממש הצליחה להתרומם בתום יום המסחר הראשון. לאחר ההנפקה של פייסבוק, הונו של צוקרברג מוערך כעת ב-19.4 מיליארד דולר.

מדד S&P500 השלים ירידה של 4.3% במהלך השבוע האחרון ובתום המסחר ביום שישי הוא נקבע על רמה של 1295.22 נקודות. מדובר בירידה החדה ביותר של המדד מאז ה-2 באפריל השנה. הסיבה לכך הייתה הכישלון ביוון להרכיב ממשלה דבר שיוביל לקיום בחירות חדשות ב-17 ביוני. בנוסף לכך, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה במהלך השבוע את דירוג האשראי של 16 בנקים ספרדיים בעקבות מה שהיא כינתה "עלייה בהיקף ההפסדים מהלוואות".