לאחר ההנפקה המוצלחת: מארק צוקרברג התחתן אתמול

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, התחתן עם חברתו מזה שנים רבות, פריסליה צ'אן ■ ההודעה על החתונה התפרסמה, כמובן, בסטטוס שעלה בפייסבוק

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, התחתן אתמול (שבת) עם חברתו מזה שנים רבות, פריסליה צ'אן (Priscilla Chan). ההודעה על החתונה התפרסמה, כמובן, בסטטוס שעלה בפייסבוק.

צוקרברג, 28, העלה לרשת החברתית תמונה פשוטה שלו ושל אשתו הטרייה, ושניהם עדכנו את הסטטוס שלהם בפייסבוק ל"נשואים". טקס החתונה, כך נראה, היה צנוע ופשוט.

צוקרברג וצ'אן נפגשו בעת שהוא והיא היו סטודנטים בהארוורד. צ'אן סיימה השנה לימודי רפואה באוניברסיטת קליפוניה בסאן פרנסיסקו.

פייסבוק גייסה בהנפקה ביום חמישי 16 מיליארד דולר, אולם מהם 7 מיליארד דולר יוזרמו לחברה עצמה, והשאר לכיסי משקיעיה. בנוסף ל-4 מיליארד דולר שכבר בקופת החברה, פייסבוק מתחילה את דרכה הציבורית עם 11 מיליארד דולר.

בתחילה תכננו החברה והמשקיעים בה למכור 337.4 מיליון מניות, אך לאור הביקוש הרב החליטה להגדיל את מספר המניות שיעמדו למכירה בהנפקה. בסופו של דבר נמכרו 421.2 מיליון מניות.

כיום יש לפייסבוק יותר מ-900 מיליון משתמשים חודשיים, והכנסות של 3.7 מיליארד דולר ב-2011. לצוקרברג עצמו יש אחרי ההנפקה 503.6 מיליון מניות ואופציות, מה שהופך אותו מיידית למדורג 29 בדירוג העושר האישי העולמי, עם שווי של 19.1 מיילארד דולר.

שווי זה, אגב, הופך את צוקרברג לאדם עשיר יותר ממייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין.