הכנסות H&M ישראל ב-2011: יותר מ-300 מיליון שקל

הנתונים אינם כוללים מע"מ ■ רשת האופנה H&M, שמחזיקה ב-9 סניפים בישראל, מתרחבת לפריפריה ולמגזר הערבי

רשת H&M השוודית הולכת ומבססת את מעמדה בשוק האופנה המקומי. ל"גלובס" נודע כי בשנת 2011 הסתכמו הכנסותיה של הרשת בישראל ביותר מ-300 מיליון שקל (מעל ל-350 מיליון שקל כולל מע"מ). בכך הפך המותג השוודי לאחד מעשרת מותגי האופנה המובילים בארץ.

עוד נודע כי בכוונת הרשת להתרחב לפריפריה ואף להיכנס למגזר הערבי כבר במארס 2013. הרשת חתמה על חוזה לפתיחת חנות בביג נצרת שתשתרע על שטח של 1,500 מ"ר.

עוד קודם לכן, בספטמבר 2012, ייכנס לביג נצרת המותג אמריקן איגל, עם חנות בגודל של 600 מ"ר, ובהנהלת ביג מצפים כי שני המותגים הבינלאומיים יתנו תנופה משמעותית נוספת למרכז.

רשת H&M השיקה את החנות הראשונה שלה בישראל במארס 2010 בקניון עזריאלי בתל-אביב. זמן קצר לאחר מכן היא חנכה חנות שנייה בקניון מלחה בירושלים וחנות שלישית בגרנד קניון בחיפה. כיום מונה הרשת בישראל 9 סניפים, והיד עוד נטויה. הסניף האחרון נפתח השנה בקיריון, ושניים אחרים, בקניון רחובות ובשבעת הכוכבים, נפתחו ב-2011.

הרשת נהנית ממספר יתרונות: חנויות גדולות, פריים-לוקיישן בקניונים, מגוון רחב, ONE STOP SHOP, אופנה ממותגת, ניחוח של חו"ל ומעל הכול מחירים נוחים.

אך אם עד כה הייתה הרשת למותג הבינלאומי היחיד הפועל בזירת הדיסקאונט, בסוף 2011 נפתחה לה תחרות מצד מותג בינלאומי אחר, Forever 21, שחנך חנות בקניון עזריאלי, ומאז הוא רושם פדיונות מרשימים. רמת התחרות בין שני המותגים הבינלאומיים תלויה בקצב הפריסה של Forever 21.

לדברי ארנון תורן, מנכ"ל מרכז עזריאלי, "במונחי פדיון, H&M היא בהחלט שחקן משמעותי בשוק האופנה. החנות של H&M בעזריאלי היא חנות הדגל, גם במובן התייחסות הרשת לחנות עם השקת קולקציות מיוחדות. החנות מצליחה לשמור על רמת הפדיונות הגבוהים כבר יותר משנתיים".

- הרשת לא נפגעה בפתיחת Forever 21?

"לא. המכירות אפילו עלו קצת. מתברר ששני המותגים לא מושכים בדיוק את אותו הקהל, וגם אם באופן חלקי, הסמיכות לא פוגעת".

משפחת חורש, המחזיקה בזיכיון ל-H&M בישראל, מתעתדת להרחיב את פעילותה בתחום קמעונאות האופנה. כפי שנחשף ב"גלובס", משפחת חורש מנהלת משא-ומתן לקבלת הזיכיון של אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם - DECATHLON. לפי פרסומי הרשת, מחזור המכירות שלה עמד בשנת 2010 על 5.97 מיליארד אירו בשנה. גם DECATHLON פועלת בזירת המחיר.