"מניות עיזבון אווה לנדסברג בסנו לא שייכות למשפחה"

אווה לנדסברג החזיקה כ-10% ממניות סנו ■ מי שהיה בן-זוגה, אורי באומן, טוען כי סנו לא דיווחה לבורסה על פטירתה, וכי יש לקבל את עמדת עיזבונה לפני קבלת כל החלטה באסיפת בעלי המניות ■ סנו: "לא ננהל את הסכסוך מעל דפי העיתון"

דרמה במשפחת לנדסברג, בעלי השליטה באימפריית סנו: אורי באומן, מי שהיה בן-זוגה של אווה לנדסברג, בתו של מייסד סנו ברונו לנדסברג, שמתה בנסיבות טרגיות לפי כחצי שנה, דורש מחברת סנו שלא לקיים אסיפה כללית ומיוחדת בחברה, תוך התעלמות ממניות סנו המהוות חלק מהעיזבון של אווה לנדסברג המנוחה.

לטענתו, אין להציג את מניותיה של המנוחה כחלק מ"גוש" מניות משפחת ברונו לנדסברג, ולא ניתן להניח כי מי שייצג את עיזבונה באסיפה הכללית יצביע כפי שתצביע שאר משפחת לנדסברג.

במכתב ששיגר באומן לחברה, באמצעות עו"ד עודד ברי, נטען כי באומן ואווה לנדסברג חיו ביחד כידועים בציבור במשך כ-16 שנה, עד מותה של לנדסברג בנובמבר אשתקד.

לטענתו, זה כחצי שנה מתעלמת חברת סנו בדיווחיה לבורסה מפטירתה של אווה לנדסברג ומכך שאחזקות של 9.38% ממניות החברה הן חלק מעיזבונה של המנוחה, שלגביו מתנהלים הליכים משפטיים שונים.

"לא להכיר בצוואה"

לאחר מותה הטרגי של לנדסברג, פנה באומן לרשם לענייני ירושה בדרישה שלא להכיר בצוואתה, שבמסגרתה ציוותה את כל רכושה לבתה, איה שחר, כולל מניותיה בחברה הציבורית סנו שהקים אביה. ערך מניותיה של אווה המנוחה בחברת סנו הרשומה למסחר בבורסה מוערך בכמעט 100 מיליון שקל.

לטענת באומן, החברה זימנה אסיפה כללית ומיוחדת של בעלי המניות לסוף חודש יוני, על מנת לדון, בין היתר, בדוחות הכספיים ובדוח הדירקטוריון לשנת 2011; לאשר את מינויו מחדש של רואה חשבון מבקר; למנות מחדש את ברונו לנדסברג, בנו אלכס לנדסברג, צביה גרוס, יצחק זינגר וזאב בנגל לדירקטורים; ואת תמר לנדסברג למנהלת הפיתוח העסקי; לאשר את שכרו והעסקתו של ברונו לנדסברג כיו"ר הדירקטוריון; ולאשר את שכרו והסכם העסקתו של אלכס לנדסברג כדירקטור.

לטענת באומן, לא ניתן להתעלם באסיפת בעלי המניות מזכויותיו ומעמדתו על עיזבון אווה לנדסברג "ולהתנהג כאילו זכויותיו של העיזבון במניות החברה אינן קיימות, או הינן חלק מהגוש המשפחתי של -ברונו לנדסברג". זאת במיוחד כאשר חלק מההחלטות הצפויות להתקבל באסיפה זו עשויות לסתור, לגישת באומן, את טובת העיזבון, ולכן "יש לראות את מניות עיזבון אווה לנדסברג כמצביעות נגד כל החלטה שעשויה לסתור את טובת העיזבון".

לא דיווחה לבורסה

באומן טוען עוד כי במסגרת הדוחות האחרונים שהגישה לבורסה, לא דיווחה סנו על פטירתה של לנדסברג, הגם שדיווחה על שינויים אחרים באחזקת מניותיה.

כך למשל, בדוח תקופתי לשנת 2011 מיום 15.3.2012, שהגישה סנו לבורסה לניירות ערך, נכתב כי בעל השליטה בחברה הוא ברונו לנדסברג מכוח אחזקותיו, יחד עם בני משפחתו, במניות החברה המייצגות 77.48% מהונה המונפק. גם דוח זה חוזר על כך שאווה לנדסברג היא בעלת מניות בחברה ואף מייחס מניות אלה לגוש המשפחתי של ברונו לנדסברג.

בא-כוחו של באומן כותב בפנייה לחברת סנו כי "אין ספק שעמדת עיזבון אווה לנדסברג המחזיק 9.38% ממניות סנו הינה משמעותית לקבלת כל החלטה בחברה, ונכון הדבר במיוחד לגבי קבלת החלטות שלגביהן קולותיהם של בעלי השליטה בחברה או מי מטעמם אינם נכללים כלל".

עו"ד ברי מציין בנוסף כי "כל החלטה שתתקבל באסיפה הכללית תוך התעלמות ממניותיו של העיזבון או בסתירה לטובת העיזבון או בסתירה לדין, תהא חסרת תוקף משפטי על כל המשתמע מכך, ומוטב כי תימנעו מלעשות כן".

מחברת סנו נמסר: "לא ננהל את הסכסוך מעל דפי העיתון. נמשיך לפעול בהתאם להוראות החוק ועל-פי כל דין".

צוואה במחלוקת

בדרמה המשפחתית החדשה מעורבים בני משפחת לנדסברג השולטת באימפריית סנו, שהקים האב, ברונו לנדסברג. הדרמה מתחילה במחלוקת שנתגלעה בין אורי באומן, שהיה בן-זוגה של אווה לנדסברג, לבין יורשיה של אווה המנוחה.

לנדסברג-הבת, שהייתה אמנית ועבדה בעבר בקבוצת סנו, סבלה זמן ממושך ממחלה קשה, עד למותה בנובמבר אשתקד.

מפרסומים שונים עולה כי במותה היא הותירה "שטר צוואה", שמכוחו ציוותה לבתה, איה שחר, את כל רכושה, הכולל מניות בחברת סנו, מניות בחברה הדרומית לשיווק, דירת-גג ברמת-אביב ג' בתל-אביב, דירה ברחוב חיים לבנון בתל-אביב, מחצית בית ברחוב אוגרית בתל-אביב וכן כספים במזומן. אלא שלגירסת בן-זוגה באומן, חתימתה על הצוואה זויפה. באומן מתנגד לקיום הצוואה, וההליכים בעניין מתנהלים בימים אלה.

ברונו לנדסברג הקפיד כל השנים להחזיק את מרבית מניות חברת סנו הרשומה למסחר בבורסה בשליטת משפחתו (92.5%): ברונו לנדסברג (42.19%), בנו אלכס לנדסברג (32.26%) ובתו אווה לנדסברג המנוחה (כ-10%). כן, הוחזקו מניות נוספות באמצעות החברה הדרומית לשיווק שבבעלותו של ברונו לנדסברג.