מנכ"ל צ'ק פוינט גיל שויד יקבל גם השנה חבילת אופציות

שויד יקבל 1.6 ממיליון אופציות לפי מחיר מימוש הזהה למחיר המניה ביום ההקצאה ■ האופציות שעדיין לא מימש מגלמות רווח "על הנייר" של כרבע מיליארד דולר

גיל שויד, מייסד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, יקבל גם השנה חבילת אופציות שמנמנה - כפי שעולה מכתב ההצבעה (Proxy) של החברה, שהוגש לרשות ני"ע האמריקנית לקראת האסיפה הכללית שתיערך בשבוע הראשון של יוני.

שויד מקבל עבור תפקידיו בחברה שכר מינימום, ואינו זכאי לבונוס שמבוסס על ביצועי החברה, אך הקצאות האופציות הכבדות שאותן מאשר לו הדירקטוריון "דופקות כמו שעון", שנה אחרי שנה, בלי יוצא מן הכלל.

וכך, גם השנה, בדומה לשנה שעברה, יקבל שויד 1.6 מיליון אופציות, שאותן יוכל לממש במשך תקופה של ארבע שנים, ולפי מחיר מימוש שיהיה זהה למחיר המניה ביום האסיפה עצמה (7 ביוני).

"בבואה להקצות לשויד את האופציות, ועדת התגמולים של הדירקטוריון לקחה בחשבון כמה גורמים, כולל ביצועי חברות מתחרות לצ'ק פוינט, האחריות שמוטלת על כתפיו של שויד, תגמול הוני אשר לו זכאים מנכ"לים ברמתו של שויד ושקלול תרומתו לעתיד החברה", נכתב בכתב ההצבעה.

יותר מזה. לצורך הקצאת האופציות, שכרה צ'ק פוינט את שירותיה של Mercer, ענקית ייעוץ לתגמול מנהלים, וזו השוותה בין חבילות התגמולים של מנכ"לים בחברות דומות לצ'ק פוינט, בשקלול ביצועיה, וכך הגיעה למסקנה כי שויד זכאי להקצאה לעיל.

נהנה אוטומטית מעליית המניה

השוותה או לא, הקצאות האופציות הנדיבות לשויד, כפי שכתבנו כאן בעבר (ולמרות ששיעורן מסך הון החברה כמעט שולי), חריגות עד מקוממות במגזר הישראלי בוול סטריט. שויד אינו מנהל שכיר. הוא המייסד ובעל המניות הגדול בחברה (14.8%), ולכן הוא נהנה באופן אוטומטי מעליית ערך המניה.

אופציות למניות, מתוקף תפקידן, נועדו לקשר בין ביצועי המנכ"ל והחברה לביצועי המניה, וכך לאפשר לאחרון ליהנות מעליית ערכה. שויד, עם זאת, מחובר לצ'ק פוינט בעבותות כבר 19 שנה, ומניות המייסדים שקיבל חזקות יותר מכל חבל טבור.

יותר מזה. לשויד יש כרגע 31.6 מיליון מניות של צ'ק פוינט ו-6.6 מיליון מתוכן הן אופציות בנות-מימוש מיידי, שהוענקו לו במהלך העשור האחרון. במילים אחרות, כחמישית מסך החזקתו מקורה באופציות למניות - שיעור די גבוה עבור מייסד שתמיד נמנה עם בעלי המניות הגדולים בחברה. שווי ההחזקה של שויד עומד כרגע על 1.7 מיליארד דולר ברוטו.

שויד, דרך אגב, ימשיך כנראה להחזיק בשני כובעים, יו"ר ומנכ"ל, כל עוד האסיפה הכללית תאשר זאת, וזאת בהתאם לתיקון 16 של חוק החברות הישראלי.

והנה עוד נתון שממחיש את התרומה הרבה של האופציות לעושרו של שויד. רוב האופציות שהוענקו לו בשנים האחרונות (ראו טבלה), מצויות עמוק "בתוך הכסף", ומגלמות רווח "על הנייר" של קרוב לרבע מיליארד דולר.

שויד בנה חברה לתפארת, חברה ששווה 11 מיליארד דולר, שהפכה למודל לחיקוי לכל סטארט אפ ישראלי, שיצרה ערך רב למי שהשקיע בה לאורך השנים, ושעדיין מדהימה את ציבור המשקיעים ברווחיותה.

ועדיין, זה לא בהכרח מצדיק הקצאות אופציות שנתיות כל כך נדיבות למי שכבר מרוויח באופן אוטומטי די הרבה מכל עלייה של סנט במחיר המניה.

הקצאות האופציות של גיל שויד
 הקצאות האופציות של גיל שויד