איתות טכני: "הדאו יצנח ל-11,000 נקודות ואז יזנק 27%"

ד"ר אלכסנדר אלדר וקארי לאוורן, המתמחים בניתוח טכני וטוענים כי קיימים מספר סימנים טכנים המעידים על המשך הירידות ■ אלדר ולאוורן: אינדקטור ה-MACD ואינדקטור הפורס צנחו לרמות נמוכות ויצרו תבנית המכונה "סטייה שורית"

ד"ר אלכסנדר אלדר וקארי לאוורן, המתמחים בניתוח טכני, יוצאים היום (ב') בתחזית לגבי מדד הדאו ג'ונס וטוענים כי קיימים מספר סימנים טכנים המעידים על כך שהמדד ייצנח לרמה של 11,000 נקודות ורק אז הוא עשוי לזנק ב-27% לרמה של 14,000 נקודות.

אלדר, הוא סוחר פרטי ומאמן אישי של סוחרים שכתב גם מספר רבי מכר בתחום הניתוח הטכני, כאשר המוכרים ביותר הם "לסחור כדי לחיות" ו"פתח לחלון המסחר שלי". גם לאוורן הוא סוחר פרטי המעביר קורסים מתקדמים של ניתוח טכני בניו-יורק.

גרף הדאו 1
 גרף הדאו 1

אלדר ולאוורן מתארים בגרף החודשי של מדד הדאו, את אינדיקטור ה-MACD -(אינידקטור המציג את ההבדל בין ממוצע נע אקספוננציאלי EMA מהיר ואיטי של מחירי סגירה). בתחתית הגרף הם מציגים אינדיקטור נוסף הנקרא "פורס אינדקס" (Force Index) העוקב אחר מחזורי המסחר.

אלדר ולאוורן מציינים כי במהלך הגל השורי שהגיע לשיאו בחודשים מרץ-אפריל 2011 (מצויין באות X), בסוף 2011 אינדקטור ה-MACD נפל מתחת לרמה של 0 (מצויין באות Y) ויצר תבנית אותה הם מכנים "לשבור את הגב של השור" המעידה על היפוך המגמה.

שני המומחים טוענים כי גם השנה, כאשר שוקי המניות נכנסו לגל שורי שנמשך מתחילת השנה ה-MACD נפל לרמה נמוכה מאוד (מסומן באות Z), בדומה ל-2011. אולם, בשונה מהתבנית שנוצרה ב-2011, הפעם רמות המחירים של המדד היו גבוהות מאוד עניין שיצר תבנית הנקראת "סטייה דובית", תבנית הנחשבת לנדירה מאוד בגרף חודשי ומעידה על כך שהגל השורי הגיע לסיומו. אלדר ולאוורן טוענים כי בפעם האחרונה שנוצרה תבנית של "סטייה שורית" הייתה ב-2007 לפני התפוצצות משבר הסאב-פריים.

גרף הדאו 2
 גרף הדאו 2

בשלב השני של הניתוח, מציגים אלדר ולאוורן גרף שבועי של מדד הדאו ג'ונס המציג בתחתית את הפורס אינדקס, הרושם חולשה מתמשכת, בניגוש לעליות המרשימות של המדד. כלומר, העליות אינן נתמכות על ידי מחזורי מסחר גבוהים, עניין שעשוי לטענתם להעיד על המשך מגמת הירידות של היום.

"סביר להניח שנראה את מדד הדאו יורד לרמות נמוכות יותר וייעצר לנשום קצת אוויר רק ברמה של 11,000 נקודות", הם טוענים. "לאחר מכן במידה ותהיה שינוי מגמה, הוא עשוי לטפס לרמה של 14,000 נקודות שהיא קו ההתנגדות שלו".