ברקליס מוכר את חלקו בבלקרוק תמורת 6.1 מיליארד ד'

בשלב הראשון של העסקה, קבוצת ההחזקות בלקרוק, תרכוש מברקליס את מניותיה תמורת מיליארד דולר ■ העסקה שמבצעת ברקליס מגיעה ברקע לסבב האחרון של תקנות הרגולציה שהוציאה ועדת באזל, לפיהן הבנקים יצטרכו להגדיל את ההון שלהם

הרגולציה גוברת והבנקים מממשים נכסים. ברקליס, בנק ההשקעות השני בגודלו בבריטניה, מבחינת ניהול נכסים, צפוי למכור את החזקותיה בקבוצת בלקרוק, תמורת 6.1 מיליארד דולר, זאת, כדי להתמודד עם התקנות הרגולטרויות החדשות המחייבות את הבנקים להגדיל את יחס הלימות ההון שלהם, כך דווח היום (ב') ב"בלומברג".

בשלב הראשון של העסקה, קבוצת ההחזקות בלקרוק תרכוש מברקליס את מניותיה תמורת מיליארד דולר. כאמור, בנק ההשקעות הבריטי קיבל 19.6% ממניות בלקרוק כאשר הוא מכר לה את אחת החטיבות שלו (Barclays Global Investors) ב-2009 תמורת 15.2 מיליארד דולר.

העסקה שמבצעת ברקליס מגיעה ברקע לסבב האחרון של תקנות הרגולציה של ועדת באזל, לפיהן הבנקים יצטרכו להגדיל את ההון שלהם כדי להתמודד טוב יותר עם ירידה בשווי הנכסים שלהם בתקופות משבר.

בהקשר זה, מחקר חדש שפרסמה לאחרונה סוכנות הדירוג פיץ', מראה כי 29 בנקים מובילים בעולם וביניהם גם ברקליס, יזדקקו לסכום עצום של 556 מיליארד דולר, כדי שיוכלו לעמוד בתקנות הרגלוציה החדשות ולהגדיל את רזרבות ההון שלהם.