גם קרן בראשית ופסגות צפויים ל"תספורת" בדוראה

העמידו בעבר מימון של כ-160 מ' ש' לחברת הנדל"ן של בצלאל איגר

מחזיקי האג"ח של חברת ההשקעות בנדל"ן דוראה נמצאים בדרך לתספורת "כסאח" של החוב כלפיהם, העומד על כ-200 מיליון שקל. מסתבר שגם שני גופים שהעמידו לחברת ההשקעות הכושלת של בצלאל איגר הלוואות, כנגד שעבוד על מניות סחירות בהן מחזיקה דוראה - קרן המנוף בראשית ובית ההשקעות פסגות - עשויים למחוק עשרות מיליוני שקלים מהחוב כלפיהן.

ביהמ"ש המחוזי בת"א אישר ביום שישי מכירת נכס משמעותי של דוראה - 78% ממניות החברה הבת ליברטי. עו"ד עוזי מור מונה לכונס נכסים למניות ליברטי, לבקשת קרן המנוף בראשית, שהעמידה לדוראה בעבר הלוואה בסך 105 מיליון שקל. שווי השוק של המניות המשועבדות הוא 76 מיליון שקל בלבד.

דוראה נקלעה למשבר קשה בעקבות השקעות כושלות בחו"ל שהביאו להפסדי ענק. החברה לא פרסמה דוחות כספיים מאז נובמבר, עת דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2011. לדוחות צורפה אז אזהרת "עסק חי", מחשש לחדלות פירעון. נכון לסוף ספטמבר הסתכם הגירעון בהון העצמי של החברה ב-78.5 מיליון שקל.

20 מיליון שקל בקופה

מחזיקי האג"ח ניהלו אשתקד מו"מ להסדר חוב במתווים שונים, אך הבנקים התנגדו לאותם מתווים ולבסוף החברה הגיעה לפירוק. בחודש שעבר מונו עוה"ד שלמה נס ורון בר-ניר למפרקי החברה, אלא שאין די נכסים כדי לכסות את ההתחייבויות: בקופת החברה פחות מ-20 מיליון שקל, ופרט לכך ישנו נכס בפתח תקווה שמשועבד לבנק לאומי.

מלבד מניות ליברטי והנכס בפ"ת, לדוראה נכס נוסף שגם אותו היא עומדת לאבד - 42% ממניות החברה הקבלנית אורתם סהר הנדסה, בה היא חולקת את השליטה עם נחום אמיר. בחודש מארס מונה לבקשת פסגות כונס נכסים למניות אלו, בגין חוב של 57 מיליון שקל לבית ההשקעות.

אורתם העבירה בפברואר השנה הצעה לדוראה, על פי הסכם במב"י בין הצדדים, למכור לה 33.6% ממניות אורתם תמורת 31.5 מיליון שקל ולפי שווי חברה של 94 מיליון שקל לאורתם - נמוך ממחיר השוק. ל"גלובס" נודע כי בין נחום, המחזיק ב-43% ממניות אורתם, לבין פסגות מתנהל מו"מ לפיו נחום ירכוש מידי דוראה את מניות אורתם באישור של פסגות, שישחרר את השעבוד. פרטי העסקה עדיין לא הושלמו, ובית ההשקעות מחפש דרך להקטין את הנזק שנגרם לו, כיוון ששווי השוק של המניות - 46 מיליון שקל - נמוך מהיקף החוב.