תמשיכו לחכות: שטייניץ מעכב את הרפורמה בדמי הניהול

בסוף פברואר השנה אישרה ועדת הכספים של הכנסת את הרפורמה, אולם עד כה - חרף הפשרה שאליה הגיע הדרג המקצועי באוצר עם חברי הכנסת חיים כץ ומשה גפני - שר האוצר עדיין לא חתם על התקנות

מדוע מעכב שר האוצר, יובל שטייניץ, את החלת הרפורמה בדמי הניהול בקופות הגמל לתגמולים ובביטוחי המנהלים?

בסוף פברואר השנה אישרה ועדת הכספים של הכנסת את הצעת אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, בראשות פרופ' עודד שריג; ואולם עד כה - חרף הפשרה שאליה הגיע הדרג המקצועי באוצר עם חברי הכנסת חיים כץ ומשה גפני - שר האוצר עדיין לא חתם על התקנות, שאמורות להשלים את הליך האישור, ויביאו להחלת "משטר" דמי הניהול החדש בשוק, והורדת הרף המרבי המותר לגבייה. נזכיר כי הפשרה בעניין הושגה בתיווך ראש הממשלה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לפנייתנו בסוגיה כי "התקנות נמצאות בלשכת שר האוצר תחת עבודה מינהלית ומשפטית, ואנו תקווה כי הן יושלמו בימים הקרובים".

המהלך להפחתת דמי הניהול המרביים (וכפועל יוצא גם דמי הניהול הממוצעים הנהוגים בשוקי הגמל וביטוחי המנהלים) נעשה לאחר מאבק ציבורי בנושא, בהובלת "גלובס". לפי התקנות החדשות, החל בינואר 2014 דמי הניהול השנתיים המרביים בקופות הגמל וביטוחי המנהלים יהיו 1.05% מהצבירה ו-4% מההפקדות השוטפות. כמו כן נקבע, שמקבלי קצבאות הזקנה והשארים ישלמו עד 0.6% מהצבירה מדי שנה כדמי ניהול, כשהגבייה מחשבונות מנותקי קשר תוגבל ל-0.3% מהצבירה.