ברק מצהיר שוב: "איראן גרעינית זה בלתי קביל מבחינתנו"

שר הביטחון אהוד ברק בריאיון לגל"צ: "נשיא מצרים החדש עלול לאיים על הסכם השלום" ■ באשר לשיחות בין איראן למדינות המערב: "הדרישות מאיראן רחוקות מהגישה הישראלית - לא תעצורנה תוכנית הגרעין"

"האיראנים מתכוננים כבר כמה שבועות שלא לדבר על המהות. עצם השיחות הן תוצאה של הסנקציות על איראן, אבל לא להיכנס לאשליות - הדרישות שיש היום לא יגרמו לאיראן להפסיק לייצר נשק גרעיני" - כך אמר שר הביטחון אהוד ברק, בריאיון לגל"צ הבוקר (ד'), על רקע השיחות בין המשטר האיראני לממשלות המערב בדבר הפסקת תוכנית הגרעין שלה.

"זה (הדרישות של המערב) רחוק מהגישה הישראלית", אמר ברק. "מבחינתנו, יש להציג דרישות סף - במסגרתן תופסק ההעשרה, יוצא החומר המועשר מאיראן ויפורק המתקן בקום. מילוי הדרישות הללו - משמעותן שאיראן לא תוכל להתקדם לנשק גרעיני".

ברק הסביר מדוע לדעתו "מתפשרים" במדינות המערב על דרישות "קלות" יותר: "העולם רוצה לראות התקדמות, אז הוא מוכן להתקדם. אני לא חושב שמנהיגי העולם תמימים, אבל הם מוכנים להתפשר על מציאות שאנחנו לא חושבים שצריך להתפשר איתה. לדעתנו, זה יחזור אלינו כבומרנג".

באשר לבחירות עם מצרים, ציין ברק כי "הנשיא החדש שייבחר, עלול לאיים מחדש על כל מה שמונח על השולחן, כולל הסכם השלום. מנגד, יש למצרים עניין גדול בהסכם השלום עם ישראל".

"אנחנו לא שולטים במה שקורה במצרים, ימים יגידו", דברי ברק. "צריך לעקוב אחרי מה שקורה שם ובסיני, ולשלב ידיים עם מדינות אחרות כדי להשפיע על המדיניות המצרית במגעים ישירים, ועקיפים".

- אתה רואה אפשרות להפיכה צבאית?

"לא חושב שבימים כאלה נכון שמנהיגות ישראלית תחווה דעה".

לגבי התקחפה באיראן, שר הביטחון אמר כי מבחינת ישראל הדברים נותרו בעינם. "איראן גרעינית זה בלתי קביל מבחינת ישראל, ואסור להוריד אף אופציה מהשולחן", דברי ברק.