יאיר לפיד: "תומך במעצר וגירוש מסתננים מישראל"

הפוליטיקאי לפיד, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לסוגיית הפליטים והמסתננים ■ מנגד, הבהיר: "כשאני רואה פוגרום המונהג בידי מסיתים קולניים - אני תוהה מאיפה יש לאנשים האלה חוצפה לקרוא לעצמם 'יהודים'?"

"אני תומך במעצר וגירוש מסתננים, בהשלמת הגדר ובמניעת כניסה שלהם לישראל ואני חושב שארגוני זכויות האדם צריכים לחשוב קודם כל על זכויותיהם של תושבי השכונות, כי עניי עירנו קודמים" - כך כתב היום (ה') הפוליטיקאי יאיר לפיד, בעמוד הפייסבוק שלו, על רקע סוגיית הפליטים והמסתננים בדרום ת"א אשר מעוררת רעש תקשורתי באחרונה.

למרות תמיכתו "במעצר וגירוש מסתננים", הסתייג לפיד וציין: "אבל כשאני רואה פוגרום במדינת ישראל, המונהג בידי מסיתים קולניים כמו חברי הכנסת דנון, רגב ובן ארי, אני תוהה מאיפה יש לאנשים האלה את החוצפה לקרוא לעצמם 'יהודים'?".

"רגב,דנון ובן ארי, יחד עם החבורה שהכתה מסתננים ברחובות תל-אביב, אינם מבינים מהו מוסר יהודי, מהו הזכרון הקולקטיבי של היהודי, או מהו פירושו של קיום יהודי", סיכם לפיד.

בימים האחרונים מתרחשת סערה ציבורית על רקע הפגנות נגד שהייתם של פליטים בשכונות דרום תל אביב, כאשר מחד קוראים רבים - ביניהם פוליטיקאים בולטים דוגמת שר הפנים אלי ישי - לגירושם מהארץ; בעוד מנגד מוחים רבים כנגד הקריאות הללו, שנובעות לטענתם מגזענות, ואשר הובילו אתמול לעימות אלים בין מפגינים לפליטים.

הערב צפויות להתקיים מספר הפגנות "במחאה על הפוגרום בפליטים וההזנחה של הרשויות הממשלתיות והעירוניות", בתל אביב ובירושלים. ההפגנה בת"א תחל ב-18:00 בערב בדרך ההגנה, תימשך בצעדה דרך תחנה מרכזית החדשה, גינת לוינסקי, ועד מצודת זאב ברחוב המלך ג'ורג'. ההפגנה בירושלים תחל ב-19:00 בכיכר פריז, בתהלוכת מחאה אל בית ראש הממשלה.

גם ח"כ ניצן הורוביץ מ"מרצ", כתב היום בדף הפייסבוק שלו, בתגובה לאירועים האחרונים: "הסודנים הם סרטן, הערבים הם רוצחים, ההומואים חולי נפש, האתיופים מסריחים, הרוסיות זונות, המזרחיים פרימיטיביים, החרדים מגעילים. תודה לכם, דני דנון, מירי רגב, ומיכאל בן ארי שאתם מגינים עלינו מפני כל הסכנות האלה. אתם פניו היפות של העם היהודי ששב לארצו אחרי אלפיים שנות רדיפות וגזענות".