הרשות השנייה לא אישרה את לוח השידורים הבא של קשת

לוחות השידורים של רשת ושל החינוכית אושרו, בכפוף לכך שרשת תאזן בין הריאליטי לסוגה עילית, והחינוכית תעמיד תוכנית אחרת במקום "סוגרים חשבון"

לוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 קשת לחודשים יולי-דצמבר 2012 לא אושר על-ידי ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, זאת בשל חוסרים משמעותיים במספר ז'אנרים, בהם בסוגה עילית, תעודה ועוד.

לוחות השידורים של רשת ושל הטלוויזיה החינוכית, לעומת זאת, אושרו - בכפוף לכך שרשת תאזן בין הריאליטי לסוגה עילית, והחינוכית תעמיד תוכנית אחרת במקום "סוגרים חשבון" שלא אושרה.

נציגי הנהלות קשת ורשת הציגו היום (ה') בפני ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, את לוח השידורים הצפוי לתקופה הקרובה שתחל ביולי הקרוב. לאחר מכן החליטה הוועדה, כאמור, שלא לאשר את לוח השידורים של קשת עקב חוסרים שעלו בהוצאה המתוכננת, במחויבות השוטפת ובהשלמת חוסרי העבר.

"הישיבות היו קשות, ענייניות וממצות ועם לא מעט ויכוחים", אמר היום שחם, שהדגיש כי אף אחת מהזכייניות לא יכולה לקבל כמובן מאליו החלטה של ועדת הטלוויזיה. "הוועדה תמשיך להיות עניינית ולקבל החלטות קשות, תוך חיוב הזכיינים לעמוד בכל התחייבויותיהם, וזאת למען שמירה על תמהיל שידורים מגוון ואיכותי לטובת ציבור הצופים", הוסיף שחם.

בתום הדיונים הנחתה הוועדה את קשת להעביר בתוך שבועיים את התיקונים הנדרשים, הכוללים הגדלת הוצאות על סוגה עילית בתחום סרטי התעודה, הצגת התוכניות הייעודיות לשידור בתקופות החגים ושיבוץ סדרה היסטורית שכלל לא שובצה בלוח. בנוסף, הוועדה העבירה דגשים ספציפיים לשיפורים לגבי תוכניות שלגביהן ביקשה קשת הכרה כסוגה עילית.

כאמור, הוועדה אישרה את לוח השידורים של רשת אך התנתה אותו במספר תיקונים, הכוללים הגדלת ההוצאה הנדרשת בתוכניות תעודה והשלמת ההוצאה הנדרשת על סרטי קולנוע ישראליים. הוועדה הדגישה בפני רשת כי היא מחויבת "לעמוד בהנחיית המועצה לשמירת האיזון שבין תוכניות ריאליטי לתוכניות מסוגה עילית".

לוח השידורים של הטלוויזיה החינוכית אושר גם הוא, כאמור בכפוף להחלפת התוכנית "סוגרים חשבון".

מקשת נמסר בתגובה: "ההשקעה של קשת בהפקות מקור וסוגה עילית היא חסרת תקדים. אנו מצפים מהרשות השנייה לנהוג בשוויוניות כלפי כלל הגופים עליהם היא ממונה".