"הביקוש לשורט גדל, פייסבוק עלולה לצנוח ב-42% ל-22 ד' "

ב"בלומברג" טוענים כי שיעור פוזיציות השורט והביקוש לאופציות פוט על המניה גדל לאחרונה ■ "קיים ביקוש חזק לפוטים על פייסבוק, כאשר נכון להיום היחס בין פוזיציות הפוט לקול של המניה עומד על 70/30"

מאז הונפקה פייסבוק לפני כשבוע וגייסה 16 מיליארד דולר, היא השילה מערכה כ-18%. כעת מתברר שהיא עלולה לצנוח עוד כ-42% לרמה של 22 דולר למניה, זאת מאחר שחלה עלייה חדה בשיעור פוזיציות השורט ורכישות אופציות הפוט על המניה.

לפי דיווח שפורסם ב"בלומברג", חלה עלייה חדה ברכישות אופציות פוט על המניה, שבהן המשקיעים מרווחים במידה ומחיר המניה יורד לרמה שעליה הוסכם מראש, כאשר במקרים מסויימים אופציות הפוט שחל בהן גידול הן של 22 דולר.

בנוסף לרכישות אופציות הפוט, שיעור פוזיציות השורט (מכירה בחסר) הפתוחות עומד על 70% מכלל המניות הסחירות שלה. כלומר, מתוך 422 מיליון המניות שהנפיקה פייסבוק המשקיעים יכולים למכור בהשאלה כ-70%. לעת עתה, שיעור פוזיציות השורט הפתוחות עלה לרמה של 8% מכלל המניות - כלומר 33 מיליון מניות.

"קיים ביקוש חזק לפוטים על פייסבוק, כאשר נכון להיום היחס בין פוזיציות הפוט לקול של המניה עומד על 70/30" אומר היקו גייגר, מנהל בבנק ההשקעות Vontobel.