דיווח: פקחי סבא"א מצאו שרידי אורניום מועשר באיראן

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי דיפלומטים מערבים אומרים כי פקחי סבא"א מצאו שרידי אוראניום מועשר באיראן ■ לפי הדיווח, רמת ההעשרה הגיעה "קרוב מאוד לרמה הנדרשת לפיתוח נשק גרעיני"

"אקדח מעשן" נוסף בתכנית הגרעין האיראנית: דיפלומטים במערב אומרים כי פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם מצאו שרידי אורניום מועשר ברמה גבוהה באחד מהאתרים הגרעיניים ברפובליקה האסלאמית, כך מדווחת היום (ו') סוכנות הידיעות AP.

על פי הדיווח, רמת ההעשרה הגיעה "קרוב מאוד לרמה הנדרשת לפיתוח נשק גרעיני". עם זאת, נזהרו הדיפלומטים מלקבוע נחרצות האם איראן אכן מפתחת נשק גרעיני בחשאי. "סבא"א בוחנת את הממצאים, משום שככל שהאורניום מועשר ברמה גבוהה יותר, כך יהיה קל יותר לעשות בו שימוש לצרכים צבאיים".

הגילוי המרעיש מפורסם רק ימים בודדים לאחר סיום הסבב השני של שיחות הגרעין בין איראן למעצמות המערב, במסגרתם על פי הדיווחים נרשמה פריצת דרך לקראת הסכם היסטורי בין הצדדים.

בישראל עקבו בדריכות אחר השיחות והביעו ספקנות באשר ליכולתן להבשיל לכדי הסכם. "נראה שהאיראנים מנסים להגיע להסכם טכני שייצור מראית עין של התקדמות בשיחות, כדי להוריד מהם חלק מהלחץ", אמר השבוע שר הביטחון אהוד ברק.

"ישראל חושבת שצריך להציב לאיראן רף ברור, שלא ישאיר שום חלון או סדק, להתקדמות איראנית לעבר גרעין צבאי. זאת באמצעות דרישה להפסיק את ההעשרה הן ל-20 אחוז והן ל-3.5 אחוז. אנו דורשים בנוסף, להוציא את כל החומר המעושר מאיראן ולפעול תחת הפרוטוקול ההדוק שנקרא 3.1 של סבא"א", הבהיר ברק.