דיווחים בקנדה: RIM עומדת לפטר 2,000 עובדים לפחות

יצרנית מכשירי הבלקברי, שנמצאת בקשיים כלכליים, עומד להתחיל בסבב הפיטורים הראשון ב-1 ביוני ■ מקורות אחרים טוענים שהיקף הפיטורים עלול להגיע לכ-6,000 עובדים

דיווחים שמגיעים מקנדה היום טוענים שיצרנית הבלקברי, חברת RIM הקנדית, מתכוונת במבצע פיטורים לפיו תפטר החברה 2,000 עובדים לפחות ברחבי העולם, וזאת במסגרת שינוי ארגוני נרחב שהחברה עומדת לעבור בניסיון להתגבר על הקשיים הכלכליים שהיא נמצאת בהן.

הדיווחים מתבססים על מספר מקורות המקורבים לחברה שטוענים כי הסבב הראשון של הפיטורים יהיה בסביבות ה-1 ביוני - יום לפני מועד סיום הרבעון השני של החברה. מקורות אחרונים טוענים שההודעה על הפיטורים תתקבל בתאריך מוקדם יותר.

אחד מהמקורות טוען אפילו שמספר המפוטרים יכול להגיע לכ-6,000 עובדים שייחתכו ממספר רחב של מחלקות בחברה כולל המחלקה המשפטית, השיווקית, מכירות, התפעולית ומחלקת משאבי אנוש. "השאלה המרכזית כאן היא: האם המהלך יוביל לעתיד טוב יותר עבור החברה? או שהמהלך יהפוך את החברה לחברה נישתית", אמר אחד המקורות שהעדיף להישאר בעילום שם.

הדוברת של החברה סירבה להתייחס לדיווחים עצמם אבל אמרה בתגובה שמנכ"ל החברה ת'ורסטין היינץ ומנכ"ל הכספים בראיין בידולקה התייחסו במהלך שיחת הועידה האחרונה עם המשקיעים לתוכניות העתידיות שלהם לחברה שיביאו לחיסכון של קרוב למיליארד דולר בתפעול השוטף של החברה.