מהו טורניר הספורט שהכי מתגמל את הזוכים בו?

ליגת האלופות בראש הדירוג של "פורבס", עם 77 מיליון דולר למנצחת האחרונה צ'לסי; ארבעה מתוך 10 הטורנירים שבדירוג - אירועי כדורגל

טורניר הספורט המתגמל ביותר בעולם הוא ליגת האלופות בכדורגל - עם הכנסה בשווי 77 מיליון דולר שהעניק למנצחת שלו העונה, קבוצת צ'לסי האנגלית. כך עולה מבדיקה שערך מגזין "פורבס", שבדק אילו תחרויות ספורט משלמות את הכסף הגדול ביותר למנצחות שלהן.

הבדיקה כללה מפעלי גביע שונים, כמו גם ליגות שמסתיימות בהכרעת פלייאוף או נוקאאוט, אך אינה התייחסה לליגות שאינן מסתיימות בפלייאוף/נוקאאוט. יש לציין כי בכל הקשור לליגת האלופות, הסכום אותו מקבלת הזוכה אינו קבוע, ומשתנה בהתאם לכמות הניצחונות אותה משיגה הקבוצה במהלך המשחקים, כמו גם ל-Market Pool (גודל שוק הטלוויזיה ממנו קבוצה מגיעה - ככל שזכיין השידורים המקומי משלם יותר כסף לאופ"א על שידורי ליגת האלופות, כך גדלות ההקצאות למועדונים מאותה מדינה).

טורניר הספורט השני הכי מתגמל הוא אליפות אירופה בכדורגל: ההתאחדות שמפעילה את הנבחרת שתזכה ביורו 2012 שייפתח בשבוע הבא באוקראינה ופולין, צפויה לגרוף 33 מיליון דולר. אופ"א העלתה את סך הפרסים ל-16 הנבחרות המשתתפות בטורניר ל-246 מיליון דולר, לעומת 230 מיליון דולר שחילקה ביורו 2008.

במקום השלישי בדירוג נמצא המונדיאל - שמעניק 31 מיליון דולר לנבחרת המנצחת שלו; הסופרבול, משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), במקום הרביעי: הקבוצה המנצחת גורפת בונוסים כוללים של 15.5 מיליון דולר, שמחולקים בין שחקניה; האירוע החמישי ברשימה הוא הוורלד סירייס, משחק הגמר של ליגת הבייסבול (MLB), עם 14.8 מיליון דולר מענקים (גם הם מחולקים לשחקנים).

יתר האירועים הכי מתגמלים בעולם הספורט למנצחים בהם: גביע פדקס (גולף) - 10 מיליון דולר; ערב גביע העולם בדובאי (מירוץ סוסים) - 10 מיליון דולר; הליגה האירופית (כדורגל) - 9 מיליון דולר; טורניר הוורלד סירייס של סבב הפוקר העולמי - 8.7 מיליון דולר; גביע העולם בקריקט - 4 מיליון דולר.