29% מבכירי הנדל"ן: חדרה היא יעד אטרקטיבי להשקעה

חדרה זוכה לפתע לעדנה וגם חברות גדולות ומוכרות כמו שיכון ובינוי נדל"ן, גינדי השקעות ועוד נכנסו לעיר ■ "אנשים מזהים את חדרה כאלטרנטיבה לנתניה, לכפר סבא, ולרעננה"

חדרה, שעד לא מזמן עוד ניצבה מעט מעבר לגבול הצפוני של מה שהוגדר כאזור הביקוש (חרף הביטוי חדרה-גדרה), זוכה לפתע לעדנה וגם חברות גדולות ומוכרות כמו שיכון ובינוי נדל"ן, גינדי השקעות ועוד נכנסו לעיר. על פי סקר מהשבוע האחרון, 29% מבכירי הנדל"ן מסמנים את העיר חדרה כיעד אטרקטיבי להשקעה בדירת מגורים.

לדברי אלון עמרם, מנכ"ל חברת עמרם אברהם המקומית הבונה היום כ-350 דירות במרכז העיר ובשכונת עין הים (הסמוכה לגבעת אולגה במערב), "אנשים מזהים את חדרה כאלטרנטיבה לנתניה, לכפר סבא, ולרעננה. שם המחירים יקרים ובחדרה עוד ניתן למצוא דירה במחיר סביר יותר. לפני שנה קניתי קרקע בחדרה בקו ראשון לים ב-236 אלף שקל ליחידת דיור, ולאחרונה סגרתי עסקה נוספת, הפעם בקו שלישי לים, במחיר 255 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור".

עמרם גם בטוח ביתרונותיו כיזם מקומי: "אין ספק ששיכון ובינוי הגיעו לכאן ועשו הרבה רעש, מכרו ביום אחד מאות דירות במבצע 'חבר'. אנחנו היינו צריכים להתאים את עצמנו והורדנו מחירים. אבל השמות הגדולים, חוץ מהמבצעים האלה, לא מורגשים. גינדי למשל חשבו שהם יבואו וימכרו את הפרויקט כולו בכמה ימים, אבל הם כבר הבינו שזה לא המצב.

"יש לי יתרון בעיר, בעיקר מצד האוכלוסייה המקומית שמכירה את החברה, אבל גם מבחינת הרשויות, ההיתרים ולוח הזמנים. יש לי גם יתרון כחברה קטנה יותר שאין לי את כל התקורות והמעמסה של החברות הגדולות. אנחנו זריזים, ההוצאות שלנו פחותות, וקצב קבלת ההחלטות והביצוע מהיר יותר".

- אין סכנה שמרוב הבאזז והתחלות הבנייה תהיה הצפה?

"נכון להיום כמות הדירות שנמצאת בשלבים שונים ועומדת למכירה תואמת את הביקוש ואת כח הקנייה. אין כאן יזמים שמגרשים זבובים, כולם מוכרים. אני לא חושב שצפויה הצפה. אנשים מבינים את המיקום, את העובדה שהרכבת יכולה לקחת אותם מהר לתל אביב. יש עתודות קרקע גדולות, אבל יש גם הרבה יזמים ומשקיעים שהעיר מושכת.

"המצב בחדרה שונה משאר המקומות. בתקופת המחאה החברתית למשל, כשבמשרדי מכירות בכל הארץ ישבו בלי למכור, אני מכרתי 23 דירות. עדיין יכולים לקנות כאן דירה".

- מי קונה היום דירות בחדרה? משקיעים? משפרי דיור?

"חלקם של המשקיעים לא גדול, מדובר בטווח של בין 10% ל-15% מהרוכשים. בפרויקט שלי בעין הים מדובר בעיקר באנשים בני 50-70 שאחרי שהתרוקן להם הבית רצו לעבור ליד ים. יש אצלי רוכשים מרעננה, ת"א, מודיעין, חיפה. ויש גם קצת משפרי דיור".

עמרם השלים לא מזמן פרויקט תמ"א 38 (חיזוק ותוספת זכויות) ברעננה. המסקנה שממנה יצא מהפרויקט היא שהוא חוזר רק ליזמות הקלאסית.

"מדובר בבניין של 16 דירות קטנות וישנות בנות כ-50 מ"ר שהפכנו לדירות של כ-100 מ"ר, כשאני קיבלתי 8 דירות ומכרתי אותן. מבחינת הלוגיסטיקה וכל האנרגיה שהשקענו שם זה היה כמו לבנות שכונה של 500 דירות. כשסיימנו החלטתי שלא נעשה יותר פרויקטים בתחום הזה".