השיחה: כידון ובר-און מחלקים קקטוסים

בכירי ענף הפרסום התמנגלו בקקטוס הזהב ■ נתניהו ואשל נפגשו בהקרנה לזכרו של נתניהו האב ■ וגם: איפה נפגשו הנכדים של בן-גוריון וז'בוטינסקי?

אנשי תעשיית הפרסום והברנז'ה המקומית התקבצו אמש (ב') לצפות ולהשתתף בטקס קקטוס הזהב 2012. האירוע נערך במתחם האירועים שבע בתל-אביב והמזמינים, בהם יו"ר איגוד חברות הפרסום מודי כידון, המנכ"ל יגאל בר-און ומנכ"לית הבצפר ורד בטש, קיבלו את האורחים על שטיח אדום בסגנון טקס האוסקר ההוליוודי.

יגאל בר און, ורד בטש, פרס קקטוס הזהב 2012 / צילום: יוסי כהן
 יגאל בר און, ורד בטש, פרס קקטוס הזהב 2012 / צילום: יוסי כהן

יגאל בר-און וורד בטש

את הערב הנחה אבי נוסבאום ובמהלכו הוכרזו משרדי הפרסום הזוכים בקטגוריות השונות. הזוכים הגדולים של הערב היו משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, גיתם BBDO ומקאן-אריקסון. כידון נשא דברים ואמר כי למרות השנה הקשה שעברה על ענף הפרסום, בעקבות המחאה החברתית, האיגוד בחר לקיים אירוע הצדעה לתחום הקריאייטיב.

אורי עיני, פרס קקטוס הזהב 2012 / צילום: יוסי כהן
 אורי עיני, פרס קקטוס הזהב 2012 / צילום: יוסי כהן

אורי עיני

הגיעו: יוסי לובטון ויורם לוי מבאומן-בר-ריבנאי, אורי עיני ואמיר גיא מאדלר-חומסקי, מיכל המאירי מגיתם, דורון טל מפובליסיס, אלון מוליאן וקרן פרידמן מטוויסטד, גיל וזיו ביילין, אורי ומארי ביילין, אייל ויובל ארד מבעלי יורו, טל רביב מיהושע TBWA, אלדד ויינברגר וניר רפואה ממקאן, גיא ויינברגר, משה נור, אדם אבנון, שרון כידון, דני לוי ורבים נוספים. השנה, לצד תחרות הקריאייטיב בין משרדי הפרסום, התקיימה במקביל גם תערוכה של בוגרי כיתת הקופירייטינג והגרפיקה של הבצפר שהציגו את פרויקט הגמר שלהם. הסטודנטים הציגו בתערוכה קמפיין כרזות בשני נושאים: הראשון בשיתוף עמותת "נא לגעת", והשני פרויקט אישי תחת הכותרת "למה אני" שמטרתו לפנות למעסיקים פוטנציאליים.

'בולי' באנסמבל הרצליה

השמאל והימין של הפוליטיקה הישראלית נפגשו אמש בתיאטרון אנסמבל בהרצליה, לצפות בפרמיירה של המחזה החדש פרי עטו של הסופר והמחזאי א.ב. יהושע - "הילכו שניים יחדיו". ההצגה מתבססת על סדרת מפגשים ("מפגשי לונדון") שהתרחשו בשנת 1934 בין דוד בן-גוריון וזאב ז'בוטינסקי. ההצגה הועלתה בשיתוף פעולה עם התיאטרון הקאמרי של תל-אביב. מי שביים את ההצגה הוא הבמאי והמנהל האמנותי של תיאטרון אנסמבל הרצליה עודד קוטלר.

זאב ז'בוטינסקי, עודד קוטלר, א.ב יהושע, פרמיירת הסרט
 זאב ז'בוטינסקי, עודד קוטלר, א.ב יהושע, פרמיירת הסרט

זאב ז'בוטינסקי, עודד קוטלר וא.ב.יהושע

הגיעו לצפות: יו"ר הכנסת רובי ריבלין, ראש עיריית הרצליה יעל גרמן, יצחק (בוז'י) הרצוג, יריב בן-אליעזר, נכדו של בן-גוריון, וזאב ז'בוטינסקי, נכדו של ז'בוטינסקי, שפצחו בשיחה ערה על ההבדלים והדומה בין שני הסבים, א.ב יהושע, שנקרא בפי חבריו בולי, הגיע מלווה ברעייתו וילדיו, השר לשעבר יאיר צבן, השופט בדימוס אורי שטרוזמן, הרב מנחם פרומן ועוד.

בראל פותחת את חודש הספר

איריס בראל, מנכ"לית רשת סטימצקי, פתחה את חודש הספר העברי בטקס חלוקת "פרסי סטימצקי". מדובר בפרס חדש אותו מתכוונת הרשת להעניק מדי שנה ל-3 סופרים מצטיינים, בהתאם למכירות של אותה שנה.

שמי זרחין, איריס בראל, מיכל שלו, אשכול נבו, פרס סטימצקי לספרות / צילום: סיון פרג'
 שמי זרחין, איריס בראל, מיכל שלו, אשכול נבו, פרס סטימצקי לספרות / צילום: סיון פרג'

שמי זרחין, איריס בראל, צרויה שלו ואשכול נבו

קיבלו את הפרס: אשכול נבו מחבר "נוילנד" (25,000 שקל), שמי זרחין על ספרו "עד שיום אחד" (15,000 שקל) וצרויה שלו על ספרה "שארית החיים" (10,000 שקל). נצפו בקהל: ענת נבו רעייתו של אשכול שליוותה את בעלה לטקס שחל בדיוק ביום הנישואים שלהם, אייל מגד, משה קראדי, ערן זמורה ובתו שני, יורם רוז, ביני טריואקס וערי סטימצקי.

שינפלד חוגגת

רנה שינפלד, הגברת הראשונה של המחול הישראלי, חוגגת השנה 50 שנות מחול על הבמה, בסדרת אירועים בארץ ובחו"ל. אמש נערך במרכז סוזן דלל מופע בכורה ל"בך" (BACH), יצירתה החדשה של שינפלד, לצלילי המוסיקה של יוהן סבסטיאן באך, בביצוע חי של המלחין והפסנתרן גיל שוחט, ובשילוב צילומי וידיאו של שירו טקאטאני ויובל כהן. בתום המופע עלתה לבמה תמי ספיבק נציגת ארגון אמ"י שהעניקה לשינפלד תעודת הוקרה על 50 שנות פעילותה. הגיעו לעשות כבוד: אידה מגד רעייתו של אהרון מגד, הסופרת אלונה פרנקל, מנכ"ל סוזן דלל יאיר ורדי, גיל שוחט, עוזי פלד, האמנית והאוצרת ציונה שימשי, האמנית והכוריאוגרפית איריס לנה, הרקדן המיתולוגי של להקת בת שבע אהוביה כהנא, הרקדן והכוריאוגרף משה אפרתי ועוד.

נתניהו ואשל מנציחים

במרכז למורשת בגין בירושלים נערכה אמש הקרנה חגיגית של הסרט "בן ציון". סרטו של הבמאי משה לוינסון, מספר על חייו ופעלו של פרופ' בנציון נתניהו ז"ל. ההקרנה אמורה היתה להתקיים לפני חודש, בדיוק ביום בו נפטר בנציון נתניהו בגיל 102.

נתן ודבורה אשל, יובל שטייניץ, בנימין נתניהו, הקרנה חגיגית של הסרט
 נתן ודבורה אשל, יובל שטייניץ, בנימין נתניהו, הקרנה חגיגית של הסרט

נתן ודבורה אשל, יובל שטייניץ ובנימין נתניהו

בני משפחה וחברים קרובים הגיעו לצפייה משותפת, ביניהם: רה"מ בנימין נתניהו, רעייתו שרה, אחיו עידו, ובנו יאיר, שר האוצר יובל שטייניץ, השופט בדימוס מאיר שמגר, עו"ד חנן מלצר, משה ופנינה אדרי מסרטי יונייטד קינג, איש העסקים שוקי זסלר, יו"ר קרן היסוד מודי זנדברג, חה"כ לשעבר גאולה כהן, שר המשפטים לשעבר משה ניסים, ומנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם. את ערוץ 2 ייצגו מנשה סמירה יו"ר הרשות השנייה, תמי רוה יו"רית דירקטוריון חדשות ערוץ 2, והכתבת סיוון רהב-מאיר המלווה בבעלה ידידיה מאיר. גם ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו נתן אשל הגיע להקרנה עם רעייתו דבורה. בנאום שקדם להקרנה, אמר נתניהו בחיוך: "יש תמורה בעד האגרה", כיוון הסרט שהופק בשיתוף מחלקת התעודה של הערוץ הראשון.