פרטי החוזה המלאים של נוסא איגיבור בהפועל ת"א

במסגרת עסקת הרכישה המתגבשת של האדומים, עליה דווח לראשונה ב"גלובס", הוזכר גם הקשר הניגרי כאחד שיכול להעשיר את האקזיט של אלי טביב ■ כמה יעלה למועדון להשאיר אותו לעונה נוספת?

כ-800 אלף אירו שילמה הפועל ת"א בתחילת העונה החולפת על רכישת נוסא איגיבור מלילסטרום הנורבגית. הקשר הניגרי המוכשר, שהחל את דרכו במדי האדומים בצורה מגומגמת, סיים את העונה בסערה, כולל שער ניצחון בגמר הגביע מול מכבי חיפה. וכעת, הגיע זמן גזירת הקופון של אלי טביב, בעלי האדומים.

באחד מאתרי האינטרנט פורסם אתמול (ג') כי מכבי חיפה ומכבי ת"א רודפות אחרי שירותיו של איגיבור בן ה-21, במסגרת "מכירת החיסול" שמתכנן טביב בהפועל, על מנת לתפעל את הקבוצה בתקציב מינימלי בעונה הבאה. ויש דרך נוספת שבה טביב עשוי לקצור את הדיבידנד על ההשקעה בניגרי: כפי שפורסם אתמול לראשונה באתר "גלובס", קבוצה של כחמישה אנשי עסקים מוכרים מהמשק הישראלי פתחו במשא ומתן רציני לרכישת הפועל ת"א מידיו של טביב. מלבד סכום הבסיס אותו הם מוכנים לשלם כדי לשחרר את המועדון מטביב (13 מיליון שקל), הוזכר שמו של איגיבור כשחקן שטביב, במסגרת העסקה, יקבל את התמלוגים עבור מכירתו לקבוצה בארץ או בחו"ל. לפי הערכות, יוכל איגיבור להימכר הקיץ בסכום של כ-1.5 מיליון אירו.

עדיין מוקדם לדעת איפה באמת נמצא עתידו של איגיבור, כמו גם של הפועל ת"א כולה. כך או כך, מעיון בפרטי החוזה האישי של השחקן בהפועל ת"א, שהגיע לידי "גלובס", די ברור מדוע טביב שואף למכור אותו: כל זמן שטביב נשאר בהפועל, ולפי הצהרותיו גם לא מעוניין להשקיע בקבוצה שקל אחד מכיסו האישי - איגיבור מהווה מעמסה כבדה על התקציב. הנה פרטי החוזה המלאים:

1. תקופת החוזה: עונות 2011/12 (שזה עתה הסתיימה), 2012/13, 2013/14 ו-2014/15. המשמעות מבחינת הפועל: יש לה לפחות עוד שנתיים וחצי שנים בהן היא יכולה למכור את איגיבור בכסף, לפני שיהפוך לשחקן חופשי בתום עונת החוזה האחרונה (חלון ההעברות של ינואר 2015 יהיה הזדמנות המכירה האחרונה).

2. שכר בסיס: בניגוד למקובל אצל מרבית שחקני ליגת העל, איגיבור מרוויח שכר גלובלי קבוע, שלא משתנה בהתאם לצבירת נקודות ליגה של הקבוצה ("פרמיות").

בעונה האחרונה הרוויח איגיבור שכר ברוטו כולל של 984,930 שקל. בתרגום לסכומי נטו, באירו (כפי שמצורף בנספח לחוזה), מדובר על 150 אלף אירו.

איגיבור יהנה בכל אחת משנות החוזה מהעלאה של 10,000 אירו נטו בשכר: בעונה הקרובה הוא צפוי להרוויח 1,049,112 שקל ברוטו (160 אלף אירו נטו); ב-2013/14 הוא יקבל 170 אלף אירו נטו, שמתורגמים ל-1,115,520 שקל ברוטו; העונה האחרונה (2014/15) תכניס לחשבון הבנק של איגיבור 180 אלף אירו (1,181,916 שקל ברוטו).

להלן סריקה של מספר חלקים מהחוזה של איגיבור:

חוזה השחקן של נוסא איגיבור בהפועל ת
 חוזה השחקן של נוסא איגיבור בהפועל ת

3. בונוסים: המענקים השונים של איגיבור קבועים ואינם משתנים בין עונה לעונה. לאיגיבור אין אמנם מענק על זכייה בגביע המדינה בהפועל ת"א, כך שמבחינה כספית שער הניצחון שלו בגמר האחרון לא היה משמעותי; אבל איגיבור כן העפיל העונה עם הפועל לשלב הבתים של הליגה האירופית (5,000 אירו נטו). בנוסף, הוא קיבל מענק על המקום השני שבו סיימה הפועל (עוד 5,000 אירו נטו). מעניין לציין כי זכייה באליפות ליגת העל העונה לא היתה מעשירה יותר את איגיבור: "מענק האליפות" שלו שווה גם הוא 5,000 אירו.

הכסף הגדול של ליגת האלופות הוא סיפור אחר: העפלה של הפועל לשלב הבתים של המפעל תכניס לאיגיבור 25 אלף אירו נטו (166,796 שקל ברוטו).

4. הטבות אחרות: הפועל ת"א מעמידה לרשותו של איגיבור דירה מרוהטת, ומשלמת עבורו את שכר הדירה ואת דמי ועד הבית. את עלויות החשבונות השוטפים של הדירה משלם השחקן מכיסו.

בנוסף, הפועל מחויבת על-פי החוזה להעמיד לרשותו של איגיבור רכב שנפח המנוע שלו לא עולה על 1,500 סמ"ק, ולממן באופן מלא את הוצאות הרכב. כמו כן, זכאי איגיבור לשני כרטיסי טיסה בשנה (שניהם הלוך-ושוב) על קו ישראל-ניגריה.