תחזית: הבורסה בסין תזנק בכ-15% עד סוף השנה

בחברת Beijing Gao Hua Securities, שותפה של הבנק גולדמן זאקס בסין, מעריכים כי מדד שנגחאי יטפס לכ-2,750 נקודות עד סוף השנה באם הממשל הסיני יבצע רפורמות מוניטאריות

הבורסה בסין עשויה לזנק בכ-15% עד סוף השנה, באם הממשל הסיני יקל מעט במסגרת המדיניות המוניטארית ויאפשר לבנקים להלוואות יותר אשראי לחברות במשק - כך מעריכים היום (ה') בחברת Beijing Gao Hua Securities, שותפה של בנק ההשקעות גולדמן זאקס בסין.

מדד שנגחאי טיפש מתחילת 2012 בכ-7.7%, ונסחר סביב 2,487 נקודות נכון לזמן כתיבת שורות אלה. ב-Beijing Gao Hua מעריכים כי המדד יזנק לרמה של 2,750 נקודות עד סוף השנה, למרות החששות בשווקים מ"נחיתה קשה" בסין לאור האטה משמעותית בצמיחה במדינה.

שלשום הובהר כי הממשל הסיני לא ייצא בתוכנית רכישות אג"ח בהיקף דומה לרכישות שביצע לאחר משבר המשכנתאות ב-2008 - כך הובהר ממאמר שפורסם בסוכנות הידיעות Xinhua (הנמצאת בבעלות ממשלתית).

"כוונת הממשל הסיני מאד ברורה: לא תהיה תוכנית רכישות אג"ח בהיקף גדול בכדי לתמוך בצמיחה במדינה", נמסר מ-Xinhua הלילה, במאמר על המדיניות הכלכלית של המשטר בסין. "ישנם מאמצים עדכניים לייצוב הצמיחה, אולם לא יהיה שחזור של מהלכים מלפני 3 שנים (בזמן משבר 2008)".

החשש המתגבר מ"נחיתה קשה" בסין התגבר לאחר שדווח כי ברבעון הראשון של שנת 2011 צמחה הכלכלה הסינית בכ-8.1% "בלבד" (בשיעור שנתי), לעומת צמיחה של 8.5% אשתקד. חששות אלו, בין היתר, הובילו את הבנק המרכזי בסין להרחיב את רצועת הניוד היומית של היואן מול הדולר לכ-1% ולהקטין את דרישות הלימות ההון מהבנקים.