שיעור האבטלה בגרמניה בחודש מאי ירד לשפל כל הזמנים

(עדכון) שיעור האבטלה בגרמניה עמד על 6.7% לעומת צפי שהוא יישאר ללא שינוי ■ מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז 1992 ■ הצפי למדד המחירים לצרכן של גוש האירו היה פחות מהצפוי

אחרי הירידה שנרשמה אתמול במדדי האמון של המגזרים השונים של גוש האירו, מתפרסמים היום מספר נתונים נוספים משמעותיים שנותנים תמונה מעורבת לגבי מצבו של גוש האירו. כשהנתון החשוב שפורסם עד עתה הינו שיעור האבטלה בגרמניה לחודש מאי.

שיעור האבטלה בכלכלה החזקה ביותר בגוש האירו של חודש מאי רשם ירידה לשיעור הנמוך ביותר אי פעם עם שיעור של 6.7% לעומת צפי שהוא יישאר ללא שינוי לעומת החודש הקודם אז שיעור האבטלה במדינה עמד על 6.8%. מספר האנשים המובטלים במדינה ירד בחודש מאי ל-2.855 מיליון מ-2.963 מיליון שנרשמו בחודש הקודם. מדובר במספר המובטלים הנמוך ביותר מאז 1992 - השנה בה התחיל רישום מסודר של האבטלה אחרי איחוד גרמניה.

בהמשך היום התפרסם מדד המחירים לצרכן של גוש האירו לחודש מאי והוא הצביע על צמיחה של 2.4% לעומת צמיחה של 2.6% בחודש הקודם. הצפי היה שהמדד החודש ירשום צמיחה של2.5%. מדובר הנתון הנמוך ביותר מזה 15 חודשים אבל עדיין גבוה יותר מהיעד של הבנק המרכזי האירופי, שעומד על קצת פחות מ-2%.

נחזור לגרמניה שם פורסם מוקדם יותר הבוקר את נתוני המכירות הקמעונאות במדינה לחודש אפריל. המדד השנתי בחודש אפריל רשם ירידה מפתיעה של 3.8% לעומת צפי לעלייה של 0.3% כשבחודש מארס המדד עלה ב-3.2%. בחישוב חודש המדד עלה באפריל ב0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.2% כשבחודש מארס המדד עלה ב-1.6%.

בצרפת נרשמה עלייה בהוצאה הצרכנית במדינה בחודש אפריל. המדד השנתי עלה ב-0.4% לעומת ירידה של 1.7% שנרשמה בחודש שעבר כשהצפי היה שהמדד ישאר ללא שינוי. בחישוב חודשי, המדד עלה באפריל ב-0.6% לעומת ירידה של 2.6% בחודש מארס כשהצפי היה לעלייה של 0.3%.