הולנד מתכוון להגביל את שכר הבכירים בחברות ממשלתיות

משרד האוצר הצרפתי מגבשת תוכנית לפיה המנהלים הבכירים בחברות הממשלתיות יקבלו שכר של עד פי 20 מהשכר הנמוך ביותר שמשולם באותה חברה ■ "התוכנית תהיה מוכנה תוך שבועיים"

נשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד, שנכנס לתפקידו רק לפני שבועיים וחצי, התחיל לעבוד והודיע שמשרד האוצר הצרפתי מקדם תוכנית לפיה יקוצץ שכר המנהלים הבכירים בחברת הממשלתיות. נושא שכר המנהלים הבכירים היה אחד מהנושאים הבוערים ביותר במערכת הבחירות האחרונה בצרפת.

על פי ההצעה המתגבשת במשרד האוצר הצרפתי, מנכ"ל חברה ממשלתית יקבל שכר של עד פי 20 מהשכר הכי נמוך שהעובדים באותה חברה מקבלים. "אנחנו עובדים על תוכנית לקיצוץ השכר בחברות הממשלתיות", אמר פייר מוסקוביץ, שר האוצר של צרפת, לאחר פגישה שנערכה במשרד האוצר הצרפתי בנושא. "התוכנית תהיה מוכנה תוך שבועים".

דוברת הממשלה אמרה שהקיצוץ בשכר יהיה מיידי ולא יתבצע עם תום החוזים האישיים של המנהלים. "הקיצוצים יחולו באופן מיידי, מכיוון שלחכות עם ביצוע הקיצוצים יהיה כמו לבעוט בפחית במורד הרחוב, כשהמשבר באירופה מצריך פעולה מיידית בנושא".

שר האוצר הצרפתי אמר אתמול שהוא גם מתנגד לסכום הפיצוי שישולם למנכ"ל לשעבר של אייר-פרנס שעומד על 400 אלף אירו. נציג של הממשלה הצרפתית, שמחזיקה ב-15.9% ממניות אייר-פרנס, יהיה נוכח היום באסיפת בעלי המניות של החברה והוא יצביע נגד תשלום הפיצוי למנכ"ל החברה.