הוט מובייל גייסה 21 אלף לקוחות; גולן טלקום - 4,900

‎‎‏"גלובס" חושף את היקף הניודים מאז הוצתה התחרות בשוק הסלולר ■‏‎‎‏ האטה בגיוס לרמי לוי - מגייס רק 200 לקוחות ביום ■ גולן: עברנו את ה-30 אלף לקוחות

‎‎כשבוע לאחר ש"גלובס" חשף את היקף הניודים בחברות הסלולר מאז כניסתן של החברות החדשות, גולן טלקום והוט מובייל, נתונים חדשים שנחשפים היום (ה') מצביעים על המשך המגמה של מעבר לקוחות מחברות הסלולר הוותיקות לחברות החדשות.

לפי הנתונים שהגיעו לידי "גלובס" ואשר מעודכנים להיום בבוקר (והחל מיום ה-14 לחודש בו נכנסו שתי החברות לשוק), נראה כי גולן טלקום הצליחה להתגבר על הבעיות הטכניות שכרוכות בניידות. החברה ניידה עד כה 4,880 לקוחות, אך היקפי הניוד שלה עדיין רחוקים מקצב הגיוס של הוט מובייל, שרשמה 20,860 מתניידים.

הסיבה לכך היא, ככל הנראה, בשל הפריסה הנרחבת של מוקדי המכירות של הוט והעובדה שהיא מניידת גם עובדים ובני משפחות.

כאן המקום להדגיש כי הוט מובייל טוענת כי הניודים אליה אינם כוללים לקוחות של החברה שעוברים ממירס (057), כך שמדובר במנויים שנוטשים את המפעילים הוותיקים.

עוד נציין כי הנתונים משקפים רק לקוחות מתניידים, כלומר כאלה שנקלטו כאשר עברו עם המספר שלהם, ואין נתונים לגבי המנויים שקלטו. עם זאת, יש לזכור כי יותר מנויים נוטשים את החברות הוותיקות מאשר שהן קולטות מנויים, למרות שהנתונים לגביהן מציגים מספרים חיוביים של ניוד‏‎.‎‏

‎‎לוי מגייס יותר מהמתחרים

‎‎הנתונים מלמדים כי רמי לוי ממשיך לגייס יותר ממתחריו מקרב המפעילים הווירטואליים, אולם גם אצלו נרשמת האטה. לפני כניסת המתחרים החדשים, גייס לוי בין 400 ל-500 מנויים ואף יותר, מדי יום. מאז הוצתה התחרות בשוק, ירד קצב הגיוסים משמעותית, ומ-14 לחודש הצטרפו אליו 2,478 מנויים בלבד - כ-200-250 מנויים ביום‎.‎‏

אלון סלולר היא השחקנית החדשה מקרב המפעילים הווירטואליים, ולכן מספרי הניידות אליה זניחים בהתאם (195 בלבד), ואילו הום סלולר מצליחה לגייס כמה עשרות מנויים ביום, ועד כה הצטרפו אליה כ-1,027 לקוחות.

‎‎גולן: "הצטרפות ממשיכה בקצב"

‎‎גולן טלקום, שהציגה בנתונים הקודמים היקף מאכזב של 149 ניודים בלבד, רושמת כעת גיוס של 4,880 לקוחות. עם זאת, הנתונים הללו אינם כוללים מצטרפים חדשים, ולפי ההערכות ישנה גם אפשרות שמערכת הניידות אינה מזהה את הלקוחות שמבקשים להתנייד אליה, בשל העובדה שגולן מתארחת על גבי הרשת של סלקום. כך שסביר להניח כי מספר המנויים של החברה הוא גבוה יותר ממה שמופיע בנתונים.

נזכיר גם כי החברות הוותיקות סירבו לנייד לקוחות לגולן בטענה כי היא אינה מניידת לפי הנהלים, מה שגרם לעיכוב בניודים בשבוע שעבר.

מגולן טלקום נמסר בתגובה כי "המספרים אינם נכונים. אנו שבים ומציינים כי עברנו את קו ה-30 אלף לקוחות, וההצטרפות ממשיכה בקצב‏‎"‎‏.

לקוחות חדשים
 לקוחות חדשים