מבוכה ברשות השידור: היו"ר נאלץ לבטל מכרזים לשני תפקידים

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, סילק את מנהל הטלוויזיה מושון מצליח מוועדת המכרזים ■ בעקבות זאת פנתה אגודת העיתונאים לביה"ד, שקיבל את עמדת האגודה ■ לאחר ייעוץ משפטי החליט היום היו"ר גילת לבטל את המכרזים

בניגוד לנהלים: מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, סילק את מנהל הטלוויזיה, מושון מצליח, מוועדת המכרזים בשבוע שעבר מבלי להודיעו, והחליפו במנהל חטיבת החדשות, משה נסטלבאום.

בעקבות האירוע פנתה אגודת העיתונאים בירושלים לבית הדין לענייני עבודה, וזה נתן צו ארעי לפיו "הרשות לא תשלים את איוש התפקידים".

היום (ב') החליט יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, לבטל את המכרזים לתפקידים אלה - מנהל מחלקת הדרמה, מנהל מחלקת התרבות והבידור ומנהל מחלקת הילדים והנוער בערוץ 1.

בתחילת השבוע שלח יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, מכתב לגילת ולחברי מליאת רשות השידור, ובו הוא מתאר אי-סדרים במכרזים שהתקיימו בשבוע שעבר ברשות. "מזה זמן אני מתריע בפניכם ובכלל על צורת התנהלות המכרזים על תפקידי הניהול ברשות השידור. עד כה חזרה על עצמה התופעה של קביעה מראש של מועמד מוסכם, מי שההנהלה הבכירה חפצה בו, וכישורו העיקרי - קרבתו אליה...

"התוצאה - שורה ארוכה של מינויים של מקורבים, חלקם ראויים לתפקידם, אחרים לא ממש. וכולם חייבים את מינויים להנהלה הבכירה ומתנהגים בהתאם, קרי, ממנים עבורם ומקדמים עבורם ובמקרה הגרוע מנשלים עבורם", כתב זקן בהקדמה למכתב.

לדברי זקן, ביום רביעי האחרון "הגיעה הפארסה לשיאה", כאשר מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, החליט להחליף את מנהל הטלוויזיה, מושון מצליח, במנהל חטיבת החדשות, משה נסטלבאום.

"שינוי שכזה קורה רק אם מנהל הטלוויזיה לא יכול היה להגיע מסיבה כלשהי, והוא מחייב הודעה מראש ואף הסכמה של האגודה", טען זקן.

"לקראת התחלת המכרזים, הופיע מצליח לוועדה ולהפתעת כולם נתקל בסירוב של יוני לאפשר לו להיכנס, ובדין ודברים חריף, שבסופו הוא סולק בבושת-פנים", מתאר זקן, שהוסיף כי "ההסבר המופרך שניפק יוני לוועדה היה כי מושון מצליח מינה את נסטלבאום במקומו - טענה הנוגדת את השתלשלות הדברים כפי שקרו לעין כל".

אי לכך הודיע זקן לגילת ולחברי המליאה כי האגודה נאלצת לפנות שוב לבית הדין בדרישה לבטל את המכרזים. אתמול (א') כאמור בית הדין קיבל את עמדת האגודה. לאחר ייעוץ משפטי החליט היום גילת לבטל את המכרזים.

שני המכרזים שנערכו, ובמסגרתם נבחר מיקי הרץ לתפקיד מנהל מחלקת הדרמה ועליזה דיין-חממה לתפקיד מנהלת מחלקת הילדים והנוער בערוץ 1, ייערכו מחדש בימים הקרובים.