פתרון? גרמניה עשויה לתת ערבונות נוספים לחובות אירופה

CNBC מדווח: ממשלת גרמניה עשויה להסכים לאפשרות של מנגנון שיתוף חובות (Debt Pooling) של מדינות גוש האירו כפתרון למשבר

ממשלת גרמניה עשויה להסכים לאפשרות לשיתוף חובות (Debt Pooling) של מדינות גוש האירו - כך מדווח היום (ג') ב-CNBC, במסגרת רמיזה אפשרית של הכלכלה החזקה בגוש האירו, כי תסכים לתצורה כלשהי של עירבונות גרמניים לחובותיהן של שאר מדינות אירופה.

ב-CNBC מדווחים על מסיבת עיתונאים שקיימה אתמול קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, בשיתוף עם יו"ר הנציבות הכלכלית האירופאית, חוסה מנואל-בארוסו, במסגרתה התבטאה אודות הנושא. מנגד, גורמים רשמיים בממשל הגרמני מבהירים כי אין פשר ההתבטאות כי מרקל תסכים להנפקת אירו-בונדס (אג"ח כלל-אירופאיות).

מזה תקופה ארוכה, גורסים כלכלנים ואנליסטים כי הפתרון המיידי לריסון משבר החובות באירופה הינו מנגנון של שיתוף חובות ו/או ערבונות מצד הכלכלות ה"חזקות" באירופה (דוגמת גרמניה וצרפת) לחובותיהן של הכלכלות ה"חלשות" יותר, דוגמת יוון, כן אלו העמוסות בחובות כבדים ויכולת מחזור בעייתית (עקב תשואות אג"ח גבוהות) - בדגש על ספרד ואיטליה.

בינתיים, העמדה הגרמנית הינה התנגדות לכל הקשור באג"ח כלל-אירופאיות, המהוות למעשה במנגנון נוסף במסגרתו ממשלת גרמניה תהיינה ערבה לחובות נוספים באירופה - הסיבה: ערבונות כאלה ינתנו מצד גרמניה, כך לעמדת מרקל, רק כתלות במדיניות פיסקאלית הדוקה יותר באירופה, הכוללת פיקוח דקדקני אודות התקציב והגרעונות של ממשלות גוש האירו.