אליהו ילווה גם מהפועלים, דיסקונט והבינלאומי לרכישת מגדל

יצטרפו לבנק לאומי למימון הלוואת הגישור ■ במקביל נודע ל"גלובס", כי המגעים למכירת תיק ביטוח החיים לפסגות הוקפאו

בצל ההמתנה לקבלת אישור מהרגולציה לרכישת השליטה בקבוצת מגדל ביטוח , שלמה אליהו נמצא על סף השלמת מימון העיסקה, בין היתר באמצעות הלוואות גישור ישירות מבנק הפועלים, דיסקונט והבנק הבינלאומי. במקביל, המגעים למכירת תיק ביטוח החיים של אליהו חברה לביטוח לבית ההשקעות פסגות הוקפאו לפי שעה. כך נודע ל"גלובס".

לפי ההערכות בשוק, בימים אלה מקיים אליהו מגעים מתקדמים מול הפועלים, בניהולו של ציון קינן, דיסקונט, בניהול ראובן שפיגל, והבינלאומי, בניהולה של סמדר ברבר צדיק, להעמדת חלק מהלוואת הגישור למימון התשלום לג'נרלי האיטלקית עבור מניות השליטה במגדל, בנוסף ללאומי. ככל הידוע, מדובר בהלוואות בסדר גודל מצרפי של מאות מיליוני שקלים (שרובם יגיע מהפועלים), שיובטחו ככל הנראה בשעבוד מניות לאומי שבידיו ויתווספו להלוואה שלאומי יעמיד לו בהתאם להנחיות בנק ישראל. בשלושת הבנקים, הפועלים, דיסקונט והבינלאומי, לא מגיבים לענייני לקוחות מפאת סודיות בנקאי-לקוח.

בתחילה, בחן אליהו את האפשרות לקבל את הלוואת הגישור במלואה מלאומי, אך בנק ישראל הבהיר כי הוא לא מעוניין שהבנק יעמיד את כל ההלוואה לבדו והוא מעדיף שהיא תפוזר בין מספר גופים מממנים, בהם גם לאומי.

עוד נודע ל"גלובס", כי פסגות הודיע לאליהו כי לא יחתום על עיסקה ללא שתבוצע קודם בדיקת דיו דיליג'נס מעמיקה של הנכס. ככל הידוע, אליהו אינו מעוניין להמתין להשלמת בדיקה שכזו ומעוניין שפסגות ירכשו את הנכס ללא בדיקת נאותות ארוכה. בעקבות כך, המגעים בין הצדדים הופסקו. בפסגות סירבו להתייחס לידיעה.

לפי הערכות, הפיקוח על הביטוח צפוי לאשר לאליהו לרכוש את השליטה במגדל, למרות שבמשרד המשפטים היו מעדיפים לנהוג עמו בחומרה אגב הקנס שהושת עליו בגין פרשת העברת הכספים במכס ללא דיווח. בכל מקרה, אם וכאשר הרגולטור יאשר לאליהו לשלוט במגדל, הוא יידרש למכור את חלקו בלאומי (9.6%), בבנק איגוד (27.1%) ואת תיק ביטוח החיים של אליהו חברה לביטוח (בשל הוראות הפיקוח על שוק הגמל).

בגלל מצב השוק העולמי והישראלי, צפוי להינתן לו פרק זמן לביצוע מכירת אחזקותיו בבנקים. ג'נרלי האיטלקית ואליהו סיכמו במקור על תשלום של כ-835 מיליון אירו (כ-4.2 מיליארד שקל) עבור המניות במגדל (69%), כאשר במועד חתימת ההסכם הופקד בידי נאמן סך של כ-125 מיליון אירו מצד אליהו. ואולם, בשל חלקה של ג'נרלי בדיבידנד שמגדל חילקה לאחרונה, עודכן היקף התשלום לכ-814 מיליון אירו (כ-2.5% פחות).