נוחי דנקנר שם גם את חברת המ-לט על המדף

שווי מניות דסק"ש ביצרנית המחברים עומד כיום על 58 מיליון דולר, ובקבוצת אי.די.בי מבקשים למכור אותן בפרמיה משמעותית ביחס למחיר השוק ■ דסק"ש: "מעת לעת אנו מקבלים הצעות לרכישה, מעבר לכך אין שום מו"מ בנושא"

מסע המימושים של נוחי דנקנר נמשך: פחות משבוע לאחר שדיסקונט השקעות שבשליטת אי.די.בי חתמה על הסכם למכירת החזקתה ביצרנית הגזים מקסימה לידי ג'ורג חורש תמורת 155 מיליון שקל, עומדת דסק"ש לממש החזקה נוספת - הפעם מדובר ביצרנית המחברים והשסתומים המ-לט .

ל"גלובס" נודע כי דסק"ש פנתה למספר גופים וקרנות השקעה במשק וניסתה לעניין אותם ברכישת מניות השליטה שבידיה (60%). דסק"ש אף קיבלה הצעה מקרן פורטיסימו, אולם בשל פערי מחיר נתקעו המגעים בין הצדדים. כעת מנהלת דסק"ש משא-ומתן עם גורמים נוספים, וזאת במטרה למכור את מניות השליטה בהמ-לטבפרמייה משמעותית על מחיר השוק.

לפני 3 שנים השלימה דסק"ש את רכישת השליטה בהמ-לט, לאחר שרכשה את יתרת מניות המייסדים (14%), האחים דן ושמואל טופז, תמורת כ-9.5 מיליון דולר. מחיר זה שיקף להמ-לט שווי של כ-70 מיליון דולר. אז, באפריל 2009, מדובר היה בפרמיה של 92% על מחיר השוק, אלא שמאז טיפסה מניית המ-לט ועברה את מחיר הרכישה, וכיום נסחרת כלל החברה לפי שווי של כ-96 מיליון דולר, המשקף להחזקה של דסק"ש שווי של 58 מיליון דולר.

את שנת 2011 סיימה המ-לט עם גידול של 20% במכירות בהשוואה ל-2010 לרמה של 98 מיליון דולר, כשהרווח הנקי צמח ב-56%, והגיע ל-16 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2012 חלה התהפכות במגמה, ונרשמה ירידה של 14.5% במכירות לרמה של 22.6 מיליון דולר, והרוח הנקי נחתך ב-57%, וירד לרמה של 2.1 מיליון דולר. זאת עקב ירידה בביקושים בשוק המוליכים למחצה, אשר קוזזה חלקית בעלייה במכירות מוצרים לתעשייה התהליכית.

המ-לט, אשר מרבית תוצרתה מיועדת לייצוא, עוסקת בייצור של מחברים, ושסתומים באיכות גבוה ובקטרים קטנים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתיות. החברה מחזיקה אתר ייצור עיקרי באזור התעשייה ציפורית בגליל ונחשבת כיצרנית בעלות רמות אוטומציה ותחכום גבוהות. בין לקוחותיה של החברה נמצאות חברות נפט, גז, תעשייה ושירותים מהגדולות בעולם כגון אקסון-מוביל, ג'נרל אלקטריק, אייר-ליקיד, אפלייד-מטיריאלס ועוד.

דובר דסק"ש מסר כי "מעת לעת אנו מקבלים הצעות לרכישת המ-לט. מעבר לכך אין שום משא-ומתן שמתנהל בנושא".