ראסל: "אני מקווה שהדאו יצנח בכ-80% כמה שיותר מהר"

ריצ'ארד ראסל אמר בראיון לאתר King World News כי: "מדד הדאו ג'ונס יכול לרדת לרמות של 8,000 נקודות, 6,000 נקודות ואף 2,500 נקודות" ■ "אף אחד לא יכול לנחש עד לאן השוק הדובי יגיע, אך מה שבטוח זה שיש לו דרך ארוכה מטה"

נראה כי ככל שהשווקים יורדים האנליסטים ה"דובים" מדברים יותר. ריצ'ארד ראסל, אחד מהכלכלנים המוכרים יותר בשל דיעותיו הפסימיות יוצא בתחזית פסימית במיוחד, במהלכה הוא טען כי הוא מקווה שהשווקים יירדו לרמה נמוכה מאוד כמה שיותר מהר כדי שיוכלו להתאושש.

ראסל, הידוע יותר בתור מחברו של Dow Theory Letters, הזהיר לאחרונה כי שוק המניות בארה"ב חצה איתות טכני שורי המעיד על גל ירידות גדול. כעת ראסל טוען בראיון לאתר King World News כי זה ברור שהשווקים יירדו הרבה מתחת לרמה שהם נסחרים בה כיום, אך אף אחד לא יכול לנחש את הרמה העתידית שלהם.

"אף אחד לא יודע עד לאן יגיע השוק הדובי" אמר ראסל. "עד כה, כל העליות שנרשמו בתחילת השנה נמחקו ומדד הדאו ג'ונס יכול לרדת לרמות של 8,000 נקודות, 6,000 נקודות ואף 2,500 נקודות".

ראסל טען במהלך הראיון כי הוא מקווה שהשווקים יירדו כמה שיותר מהר זאת כדי שהם יוכלו להתאושש גם יותר מהר. "אני מקווה שנקבל את הכאב של השוק הדובי כמה שיותר מהר, אך זו טעות לנסות לנבא עד לאן הוא יגיע ומתי".

ראסל הוסיף ואמר כי "מה שבטוח זה שהשוק הדובי ימשיך מטה ואני חושש שיש לו דרך ארוכה עד התחתית".

בהתייחסו לזהב, ראסל אמר כי הוא מצפה שהוא יחזור לשמש כ"מקלט" עבור המשקיעים ושהוא יעלה בצורה חדה ללא תיקון משמעותי. "הזהב חצה שוב את הרמה של 1,600 נקודות ונכנס לטריטוריה של קניה, כך שבעוד המטבעות האירופים ימשיכו להיחלש אני רואה יותר ויותר משקיעים, כולל בנקים מרכזיים מבולבלים קונים יותר זהב".