בעקבות תלונות צרכנים על תקלות: משרד התקשורת יקיים ביקורת במשרדי גולן טלקום

לקוחות רבים פנו למשרד וטענו כי הם אינם יכולים להתקשר או לקבל שיחות מיעדים מסוימים ■ בגולן טוענים: בעיית הניידות נפתרה ■ משרד התקשורת הורה לחברה להפסיק לספק שיחות לחו"ל עד שלא יוסדר נושא אישור ההפעלה

בעקבות תלונות רבות של לקוחות ותקלות שהתגלו במערכות ניוד המספרים, נציגי אגף הפיקוח במשרד התקשורת יגיעו לביקורת במשרדי גולן טלקום - כך נודע ל"גלובס".

לקוחות רבים פנו לאחרונה למשרד התקשורת וטענו כי הם אינם יכולים להתקשר לחלק מהחברות ואף לקבל שיחות מיעדים מסוימים. בגולן טלקום, לעומת זאת, ממשיכים לטעון בעקביות כי הצליחו להתגבר על חלק ניכר מהבעיות, וכי הם עדיין עובדים על תקלות פרטניות - אבל בגדול סוגיות הניידות נפתרו.

המתחרים התלוננו

למרות זאת, במשרד התקשורת החליטו להפעיל את אגף הפיקוח, בין היתר גם בעקבות חשיפת "גלובס" לפיה החברה החלה לספק את שירות השיחות לחו"ל מבלי שקיבלה רישיון ומבלי שקיבלה אישור הפעלה לכך.

כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד הורה לגולן טלקום להפסיק לספק שיחות לחו"ל עד שלא יוסדר נושא אישור ההפעלה (הביקורת תבדוק גם את הנושא הזה, ג.פ). נציין כי גם מפעילים מתחרים פנו למשרד והתלוננו על כך שהחברה מפעילה שירות מבלי שקיבלה רישיון.

בעקבות התערבות המשרד ודרישתו לעכב את השירות עד שיוענק אישור הפעלה, החלה גולן לנהל מגעים עם חברות קיימות, והיא מבקשת הצעות ממפעילים בינלאומיים כדי לנתב דרכם תנועה לחו"ל. עד כה העבירה החברה תנועה ישירות דרך הכבל התת-ימי טמרס, ובאמצעותו התחברה לחברת FREE הצרפתית והעבירה דרכה תנועה בינלאומית.

כעת, כאמור, נאלצת החברה להפסיק להעביר שיחות באופן עצמאי, ולקוחותיה אמורים לעשות זאת דרך מפעיל בינלאומי קיים ולחייג קידומת של מפעיל אחר בהתקשרות לחו"ל.