"כלבי השוק לא קיבלו מהבנק האירופי את הבשר לו ציפו"

פטר בוקוואר, מנהל השקעות ב-Miller Tabak, על החלטת הריבית של ה-ECB: "הבנק האירופי נמצא כרגע בעמדת המתנה. ידרשו התפתחויות נוספות כדי להוביל את הבנק לפעולה"

"בשורה התחתונה, (מריו) דרגי לא סיפק לכלבי השוק את הבשר לו הם ציפו ונראה כי הבנק האירופי נמצא כרגע בעמדת המתנה. ידרשו התפתחויות נוספות כדי להוביל את הבנק האירופי לפעול", כך סבור פטר בוקוואר, מנהל השקעות ב-Miller Tabak, בהתייחסו להחלטת הריבית של ה-ECB היום (ד').

הבנק האירופי, נזכיר, הותיר את הריבית המרכזית בגוש האירו ללא שינוי, ברמה של 1% - שפל כל הזמנים באירופה. המשקיעים, שחלקם קיוו להורדת ריבית מפתיעה או לחלופין להכרזה על צעדים מוניטאריים נוספים דוגמת רכישות אג"ח - נתלו בהתבטאויותיו של יו"ר ה-ECB דרגי, שציין כי הבנק ימשיך לתת הלוואות לבנקים באירופה עד ינואר 2013.

לאחר שהעניק לבנקים ביבשת הלוואות בדצמבר 2011 ובפברואר השנה, בהיקף של כטריליון אירו, ציין היום דרגי כי הבנקים ימשיך "לבצע תוכניות מימון מגוונות, בריבית קבועה, עד חודש ינואר על מנת לשמור על אספקה יציבה של מזומנים לשוק".

מנגד, סירב דרגי להתייחס לאפשרות כי הבנק האירופי יבצע רכישות אג"ח ממשלתיות של מדינות אירופה, בדומה להרחבה הכמותית שביצע ה'פד' בארה"ב - מהלך לו מקווים משקיעים וכלכלנים רבים.

"היום הבנק האירופי הודיע כי ימשיך במדיניות בה נקט עד כה, להגברת הנזילות בשוק - וזהו גם מסר מעודד בחלקו", סיכם בוקוואר.