ה'פד': הכלכלה האמריקנית ממשיכה לצמוח בקצב מתון

רק מחוז אחד מבין 12 המחוזות של הפדרל ריזרב דיווח על צמיחה איטית יותר, כך נכתב בדוח ה'פד' לחודש יוני המכונה ספר הבז' ■ ניגוד בין נתוני התעסוקה של חודש מאי לדוח

הכלכלה האמריקנית המשיכה לצמוח בקצב מתון במהלך החודשיים האחרונים, כאשר רק מחוז אחד מבין 12 המחוזות של הפדרל ריזרב דיווח על צמיחה איטית יותר, כך נכתב בדוח ה'פד' לחודש יוני המכונה ספר הבז' שפורסם היום (ד').

רק מחוז פילדלפיה דיווח, כאמור, על התכווצות בפעילות הכלכלית, אך יש לציין כי ה'פד' דבק במילה "מתון" בתיאורו את הפעילות הכלכלית של המחוזות השונים בכל ספרי הבז' מאז הסתיו האחרון.

מרבית הנתונים הכלכליים בתקופה האחרונה מצביעים על התאוששות איטית ביותר במרבית המגזרים הכלכליים בארה"ב. בעיקר בולט שוק העבודה, שם נוספו בחודש מאי רק 69 אלף משרות חדשות, משמעותית מתחת לצפי. גם שיעור הבלתי מועסקים עלה ל-8.2%. סקטור כלי הרכב חווה האטה מסויימת גם הוא, בדומה למגזר היצרני כולו.

שבעה מחוזות דיווחו על צמיחה "מתונה" בעוד שלושה דיווחו על צמיחה "צנועה", ומחוז בוסטון נשאר ללא שינוי. באופן כללי הדוח היה אופטימי יותר ממה שהיה ניתן לצפות, כאשר עקב נתוני המאקרו המאכזבים בתקופה האחרונה אנליסטים ציפו לסימנים רבים יותר שיצביעו על איבוד המומנטום.

"התחזית הכלכלית נשארת חיובית", נכתב בדוח, שפרט כי, בניגוד חריף לדוח התעסוקה המאכזב, ההעסקה נשארה באותו שיעור או עלתה. בנוסף נכתב בדוח כי במרבית המחוזות פעילות הייצור ומכירות הבתים רשמו עלייה ועסקים חיפשו יותר הלוואות.